فوری/ویران شدن سه تاسیسات تولید برق اوکراین بر اثر بمباران

کدخبر: ۵۲۸۷۸۶
زلنسکی می‌گوید سه تاسیسات انرژی ویران شده است و از مردم اوکراین خواستار کاهش مصرف برق شده است.
فوری/ویران شدن سه تاسیسات تولید برق اوکراین بر اثر بمباران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر به نقل از تاس، «ولادیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین روز چهارشنبه اعلام کرد که سه تأسیسات انرژی این کشور در جریان بمباران‌ها تخریب شده است.

رئیس جمهور اوکراین در تلگرام گفت: «خسارات بیشتری به زیرساخت‌های حیاتی وارد شده و سه تأسیسات انرژی طی روز گذشته تخریب شده‌اند.»

در ادامه زلنسکی از مردم خواست تا در روز پنجشنبه مصرف برق را تا حد امکان کاهش دهند. او گفت که این به کوتاه‌تر شدن قطعی برق برنامه‌ریزی‌شده کمک می‌کند.

پیش از این، کریل تیموشنکو، معاون دفتر رئیس جمهور اوکراین گفته بود که تمام مناطق این کشور از ساعت ۷:۰۰ تا ۲۳:۰۰( همان زمان مسکو) روز پنجشنبه قطعی موقت برق خواهند داشت. از روز پنجشنبه استفاده از روشنایی معابر در شهرها نیز محدود می‌شود.

نابودی تأسیسات برق اوکراین در شرایطی صورت گرفته که همزمان «ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که حملات علیه کی یف ادامه دارد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته حملات نیروهای مسلح روسیه به عناصر مدیریت نظامی و سیستم‌های انرژی اوکراین با استفاده از سلاح‌های دوربرد و با دقت بالا امروز نیز ادامه یافت و تمام مواضع شناسایی شده منهدم شدند.

کوناشنکوف اضافه کرد که در درگیری‌ها در مسیرهای کوپیانسک، بندر کراسنی (بندر سرخ)، میکولائیف و کریفیی ریه، حدود ۲۰۰ سرباز اوکراینی کشته و تعداد زیادی تجهیزات نظامی منهدم شده است.سخنگوی وزارت دفاع روسیه با اشاره به انهدام ۷ مرکز مدیریت و ۳ انبار مهمات ارتش اوکراین توسط نیروهای روسیه تصریح کرد: یک فروند جنگنده سوخ و-۲۵ و ۱۲ پهپاد را نیز سرنگون کردیم.

کوناشنکوف در ادامه اضافه کرد: تا کنون ۳۲۴ فروند هواپیما، ۱۶۱ فروند بالگرد، ۲۲۷۸ فروند پهپاد، ۳۸۳ سامانه پدافند هوایی، ۵۹۸۱ تانک و خودروی زرهی، ۸۷۳ راکت انداز چندگانه، ۳۴۸۹ هویترز و گلوله خمپاره، ۶۶۵۲ دستگاه خودروی نظامی ویژه متعلق به ارتش اوکراین را منهدم کرده‌ایم. وی ادامه داد که نیروهای اوکراینی به نیروگاه اتمی زاپوروژیا حمله کرده و قصد استقرار در آن را داشتند، ۹۰ سرباز اوکراینی در این درگیری‌ها کشته و ۱۴ قایق نیز منهدم شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید