هشدار روسیه به تل‌آویو درباره ارسال سلاح به اوکراین

کدخبر: ۵۳۲۴۳۲
اقتصادنیوز: روسیه اعلام کرده است در صورتی که تل آویو نسبت به ارسال مستقیم یا غیرمستقیم تسلیحات به اوکراین اقدام کند، با پاسخ مسکو مواجه خواهد شد.
هشدار روسیه به تل‌آویو درباره ارسال سلاح به اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، پایگاه خبری بلومبرگ اعلام کرد که روسیه به رژیم صهیونیستی هشدار داده است که در صورت ارسال تسلیحات دفاعی به اوکراین، باید در انتظار اقدام تلافی‌جویانه مسکو باشد.

تصمیم پوتین درباره شرکت در اجلاس گروه ۲۰

بلومبرگ به نقل از دو منبع آگاه به امور، گزارش داد که اگر تل‌آویو به طور مستقیم یا از طریق بازیگری ثالث برای اوکراین سامانه پدافند هوایی ارسال کند، مسکو واکنش نشان خواهد داد. البته در این گزارش، به نوع واکنش مسکو اشاره‌ای نشده است.

این پایگاه خبری با تکرار ادعاهای بی‌اساس درباره کمک نظامی ایران به روسیه و تامین پهپاد از سوی تهران برای مسکو در جنگ اوکراین، نوشت که به نظر می‌رسد تل‌آویو (با توجه به ادعای مذکور) نسبت به ایده تامین تجهیزات و سامانه‌های دفاعی برای اوکراین، منعطف شده است.

تهران به دفعات ارسال پهپاد و موشک و تامین هرگونه کمک نظامی برای روسیه به منظور استفاده در اوکراین را قویاً تکذیب کرده است.

یائیر لاپید، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در ماه اکتبر در گفت‌وگو با وزیر خارجه اوکراین مدعی شده بود که روابط مسکو با تهران «کل جهان را به خطر می‌اندازد.»

با این حال، روی کار آمدن دوباره بنیامین نتانیاهو بر کرسی نخست وزیری، سیاست آتی تل‌آویو را در هاله‌ای از ابهام قرار داده زیرا نتانیاهو به برقراری روابط حسنه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه شناخته می‌شود.

گزارش بلومبرگ پس از اظهارات ماه گذشته دیمیتری مدودف، رئیس جمهور اسبق و معاون کنونی رئیس شورای امنیت روسیه منتشر شده است؛ کسی که به رژیم صهیونیستی درباره ارسال تسلیحات به اوکراین هشدار داده و تاکید کرده بود که چنین اقدامی «تمام روابط دیپلماتیک مسکو و تل‌آویو را از بین خواهد برد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید