باید ارتباطات را باز نگه داریم

توئیت جدید جوزف بورل درباره مذاکرات برجام

کدخبر: ۵۴۳۰۹۵
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توئیتی نوشت: توافق کردیم که ارتباطات را باز نگه داریم و برجام را بر اساس مذاکرات وین بازگردانیم.
توئیت جدید جوزف بورل درباره مذاکرات برجام

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از دیدار امروز (سه‌شنبه) خود با وزیر امور خارجه ایران در اردن در حساب کاربری خود در توئیتر پیامی منتشر و این دیدار را ضروری توصیف کرد.

وی نوشت: در بحبوحه وخامت روابط میان ایران و اتحادیه اروپا دیداری ضروری با حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه ایران در اردن داشتم.

بورل در ادامه مواضع مداخله‌جویانه کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا در امور داخلی کشورمان و با تکیه بر ادعای اثبات نشده آنها مبنی بر استفاده از پهپادهای ساخت ایران در اوکراین افزود: (در این دیدار) بر ضرورت توقف فوری حمایت نظامی از روسیه و سرکوب داخلی در ایران تاکید شد.

سیگنال مهم ایران به عربستان و آمریکا /احیای برجام، شاید وقتی دیگر!

وی همچنین نوشت: توافق کردیم که باید ارتباطات را باز نگه داریم و برجام را بر اساس مذاکرات وین بازگردانیم.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران‌  که برای شرکت در کنفرانس بغداد ۲ به اردن سفر کرده است در پایتخت این کشور نشست مشترکی با جوزپ بورل، نماینده عالی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار کرد.

به گزارش ایسنا، در این ملاقات امیرعبداللهیان ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای جمع بندی مذاکرات وین بر اساس پیش نویس بسته مذاکراتی که نتیجه ماه‌ها مذاکرات سخت و فشرده است به طرف‌های مقابل توصیه کرد که با پرهیز از سیاسی کاری و با اتخاذ رویکردی سازنده و واقع بینانه، تصمیمات سیاسی لازم را برای اعلام توافق بگیرند.

وزیر امورخارجه کشورمان همچنین رویکرد کشورهای غربی در حمایت از اغتشاشگران و وضع تحریم‌های غیرقانونی علیه جمهوری اسلامی ایران به بهانه‌های واهی حمایت از حقوق بشر مردم ایران را محکوم کرد.

وی حمایت از حقوق بشر را جزو اصول پایه ای انقلاب اسلامی دانسته و ضمن یادآوری رویکرد کشورهای غربی در نقض حقوق بشر ملت ایران از جمله در همراهی با تحریم های غیرقانونی آمریکا، ریختن اشک تمساح از سوی این کشورها در حمایت از حقوق مردم ایران را باورپذیر ندانست.

امیرعبداللهیان با تبیین موضع و رویکرد اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تمامیت ارضی اوکراین و تاکید بر راه حل های مسالمت آمیز برای خاتمه جنگ و حل بحران اوکراین، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای رفع هر سوتفاهم در تعامل مستقیم با طرف اوکراینی را نیز اعلام کرد.

جوزپ بورل نیز در این ملاقات، با تشریح مواضع و رویکردهای اتحادیه اروپا در قبال جمهوری اسلامی ایران طی ماه های اخیر، موضوع برجام و مذاکرات هسته‌ای را  جدا از سایر موضوعات در دستورکار دو طرف دانست و بر عزم اتحادیه برای پیشبرد و به نتیجه رساندن مذاکرات وین تاکید نمود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک