سرخط مهمترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر؛

شوک بزرگ حمله به یک سفارتخانه در ایران /رویارویی مجلس با سلبریتی ها

کدخبر: ۵۵۱۷۱۸
اقتصادنیوز در گزارش زیر مروری بر مهم ترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر کرده است.
شوک بزرگ حمله به یک سفارتخانه در ایران /رویارویی مجلس با سلبریتی ها

به گزارش اقتصادنیوز، روز گذشته انتشار یک خبر، جهان را در بهت برد و همه نگاه ها معطوف شد به ایران. حمله مسلحانه یک فرد با انگیزه شخصی به سفارت آذربایجان شوک بزرگ خبری دیروز بود که با واکنش های زیادی از سوی کشورهای جهان رو به رو شد. همچنین اظهارات سید حسن خمینی درباره اعتراضات اخیر، طرح جدید مجلس برای مجازات اظهارنظر افراد مشهور از دیگر خبرهای مهم بود که در «بسته خبری اقتصادنیوز» آنها را می خوانید.

شوک به جهان، حمله مسلحانه یک مرد به سفارت آذربایجان

یک پراید حوالی ۸ صبح روز گذشته با یک اسلحه کلاشینکف به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران واقع در خیابان راستوان حمله کرد. اخبار اولیه و انتشار ویدیوهای این اقدام مسلحانه حاکی از آن بود که مهاجم به بخش امنیتی سفارت نفوذ کرده و با اسلحه کلاشینکف رئیس سرویس امنیتی سفارت را به قتل رسانده است.

همچنین در جریان دفع این حمله و متوقف کردن فرد مهاجم، دو مامور امنیتی سفارت نیز مجروح شدند. بر همین اساس، الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان روز جمعه در بیانیه‌ای نوشت:« من اقدام تروریستی امروز علیه سفارت کشورمان در تهران را به شدت محکوم می‌کنم و صمیمانه‌ترین تسلیت خود را به خانواده و بستگان ستوان ارشد عسگروف اورخان رضوان اوغلو - که هنگام حفاظت از سفارت و کارکنان آن درگذشت - ابراز می‌دارم.»

ابراهیم رئیسی هم دستور بررسی همه جانبه موضوع حمله به سفارت آذربایجان در تهران را صادر کرد.

کشورهای چون اوکراین، ترکیه و روسیه نیز به این حمله مسلحانه واکنش نشان دادند و خبرگزاری فارس نیز درباره هویت این فرد مهاجم نوشت:« ضارب فردی به نام یاسین با حدود ۵۳ سال سن است که همسرش متولد باکو می‌باشد

فقر باعث انقلاب نمی شود اما...

همچنین از دیگر خبرهای مهم روز گذشته، اظهارات سید حسن خمینی در دیدار با در دیدار اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی بود. او در این دیدار گفت:«  فقر باعث انقلاب نمی شود، عاملی که باعث انقلاب می شود، «استضعاف» است؛ که امام از آن استفاده می کند. استضعاف یعنی فقری که ناشی از ظلم باشد. اگر من بپذیرم فقیرم ولی مقصرش خودم هستم، دیگر با کسی دعوا نمی کنم؛ اگر احساس کنم فقیر هستم ولی علتش تو هستی یعنی تو نگذاشته ای که من غنی شوم، آنگاه به جنگ با تو بر می خیزم. در هند إلی ماشاءالله آدم کنار خیابان به دنیا می آیند و کنار خیابان هم می میرند، ولی ساختار ذهنی آنها به این است که تقدیرشان بوده و ظلمی در کنار نیست.» 

شمشیر مجازات درجه سه بالای سر سلبریتی‌ها

همچنین از آغاز اعتراضات تا به الآن، شاهد طرح ها و اظهارات عجیبی از سوی نمایندگان بودیم. در طرح جدید مجلس، کمیسیون قضایی مجلس در حال تدوین طرحی است که یک ماده به عنوان «ماده 512 مکرر» به این بخش اضافه شود. می‌توان گفت، این «ماده مکرر»، در مجموع سلبریتی‌ها و افراد مشهور و پرمخاطب را هدف قرار داده است؛ آن هم با نگه داشتن شمشیر مجازات درجه سه بالای سر آنها؛ مجازاتی که طبق قانون مجازات اسلامی، شامل «حبس بیشتر از 10 تا 15 سال» و «جزای نقدی بیشتر از 360 میلیون ریال تا 550 میلیون ریال» است.

همچنین، انتصاب عباسعلی محمدیان به عنوان فرمانده انتظامی تهران بزرگ، واکنش محسن رضایی به تحریف نام ‎خلیج فارس، اظهارات آقا تهرانی درباره محدود بودن واتس آپ و اینستاگرام از دیگر خبر های مهم بود. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید