بیانیه دفتر ریشی سوناک درباره اوکراین

کدخبر: ۵۵۳۲۲۶
اقتصادنیوز: نخست‌وزیر انگلیس در تماس تلفنی با زلنسکی از آغاز آموزش سربازان اوکراینی برای استفاده از تانک‌های چلنجر ۲ خبر داد.
بیانیه دفتر ریشی سوناک درباره اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دفتر ریشی سوناک با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در این تماس تلفنی، رهبران دو کشور درباره آخرین وضعیت جنگ در اوکراین بحث و تبادل نظر کردند و سوناک گفت که تمرکز او این است که تجهیزات نظامی دفاعی انگلیس در سریع ترین زمان ممکن به خط مقدم اوکراین برسد.

بر اساس این بیانیه، نخست وزیر افزود: «به عنوان بخشی از این تلاش، سربازان اوکراینی آموزش تانک های چلنجر ۲ را در این هفته در بریتانیا آغاز کرده‌اند.» وی ادامه داد که هفته پیش با سربازان اوکراینی در انگلیس ملاقات کرده و شجاعت آن‌ها را ستوده است.

در ادامه بیانیه یادشده آمده است که دو طرف درباره ضرورت سرعت بخشیدن به ارسال کمک‌های بین‌المللی به اوکراین توافق کردند «تا از فرصت موجود برای عقب راندن نیروهای روسیه استفاده و همچنین بررسی کنند که چگونه می‌توانند از توانایی بلندمدت نیروهای مسلح اوکراین حمایت کنند.»

انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روس، ارسال تسلیحات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است.

نخست وزیر این کشور ۲۴ دی‌ماه در تماس تلفنی با رئیس جمهوری اوکراین گفته بود که این کشور در راستای حمایت از کی‌یف، تانک‌های چلنجر ۲ به اوکراین ارسال خواهد کرد. او سپس در تماس با رهبران آمریکا، فرانسه، آلمان و ایتالیا با تکرار ادعای عقب‌نشینی روسیه از خاک اوکراین، بر لزوم افزایش حمایت‌های تسلیحاتی از کی‌یف تاکید کرد.

این درحالیست که نظامیان ارشد انگلیس نسبت به تبعات ارسال تجهیزات پیشرفته جنگی به اوکراین و تاثیر آن برگسترش دامنه درگیری‌ها هشدار داده‌اند. روسیه هم هشدار داده است که تحرکات غرب (ارسال تانک و تجهیزات جنگی پیشرفته) ممکن است به واکنش این کشور در استفاده از سلاح‌های قوی‌تر منجر شود.

کنایه سنگین ریابکوف به آمریکا

گفتنی است که چلنجر ۲، تانک زره پوش و بسیار متحرک است که برای استفاده در منطقه آتش مستقیم طراحی شده است. نقش اصلی این تانک نابود یا خنثی کردن تجهیزات زرهی دشمن است. همچنین توانایی درگیری با اهداف سخت و نرم از دیگر ویژگی‌های این تانک است که می‌تواند در درگیری‌های با شدت بالا، ضد شورش و حفظ صلح عمل کند.

چلنجر ۲ به توپ ۱۲۰ میلی‌متری L۳۰ مجهز است که هم با نفوذگر میله‌ای بلند و هم با مهمات سر اسکواش از نوع انفجار قوی (HESH) شلیک می‌کند. تسلیحات دیگر آن شامل تفنگ زنجیری هم محور ۷.۶۲ میلی متری و یک مسلسل ۷.۶۲ میلی متری مجهز به پینتل است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید