انتقاد تند چین از سیاست‌های مربوط به سلاح آمریکا

کدخبر: ۵۵۵۹۳۹
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (جمعه) پس از تیراندازی در دانشگاه ایالتی میشیگان که در آن دو دانشجوی چینی زخمی شده‌اند، از سیاست مربوط به حمل سلاح در ایالات متحده انتقاد کرد.
انتقاد تند چین از سیاست‌های مربوط به سلاح آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: مشکل خشونت سلاح یک بیماری مرگبار و رام نشدنی است که بر جامعه آمریکا سایه افکنده است.

نیکی هیلی «ترامپ» و «بایدن» را با خاک یکسان کرد

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، این دیپلمات چینی همچنین خاطرنشان کرد که برخی از سیاستمداران آمریکایی به حق زندگی شهروندان این کشور هم دیگر توجهی نمی‌کنند.

وی افزود، آمریکا با مشکل  فزاینده گسترش سلاح روبه‌روست؛ اما سیاستمدارانش کاری جز مناظره و انتقاد از وضعیت حقوق بشری در دیگر کشورها ندارند.

سخنگوی وزارت خارجه چین ادامه داد: ما از آمریکا می‌خواهیم تا به مشکلات خودش بپردازد، اقدامات جدی انجام دهد و به صورت جدی از حق زندگی شهروندانش و همچنین اتباع خارجی در ایالات متحده حفاظت کند.

این دیپلمات همچنین مراتب تسلیت خود را به قربانیان و خانواده‌های این تیراندازی ابراز کرد.

این تیراندازی دوشنبه شب در دانشگاه ایالتی میشیگان رخ داد که بر اثر آن سه نفر کشته و پنج نفر به شدت مجروح شده‌اند. به گفته پلیس، جسد مظنون به نام "آنتونی دواین مک‌ری" ۴۳ ساله که هیچ ارتباطی با دانشگاه نداشت، پس از تیراندازی پیدا شد و انگیزه وی هنوز مشخص نشده است.

طبق گزارش فاکس نیوز به نقل از پلیس، مک‌ری در تابستان ۲۰۱۹ به حمل یک اسلحه پر بدون مجوز حمل متهم شد. او به ۱۸ ماه حبس تعلیقی محکوم شد که در مه ۲۰۲۱ به پایان رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید