واکنش تند روسیه به حمله هوایی اسرائیل به دمشق

کدخبر: ۵۵۶۳۰۶
وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: ما به شدت استفاده از زور وحشیانه از سوی اسرائیل که نقض فاحش قوانین بین‌المللی است را محکوم می‌کنیم.
واکنش تند روسیه به حمله هوایی اسرائیل به دمشق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزارت خارجه روسیه حملات هوایی مرگبار رژیم صهیونیستی به دمشق و مناطق اطراف آن را به شدت محکوم کرد و آن را نقض فاحش قوانین بین‌المللی خواند. 

به گزارش اسپوتنیک، این وزارتخانه یکشنبه (۱۹ فوریه، ۳۰ بهمن) در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به شدت استفاده از زور وحشیانه از سوی اسرائیل که نقض فاحش قوانین بین‌المللی است را محکوم می‌کنیم. از اسرائیل می‌خواهیم اقدامات تحریک‌آمیز مسلحانه علیه سوریه را متوقف و از اقداماتی که ممکن است پیامدهای خطرناک برای کل منطقه داشته باشد، خودداری کند. 

پشت پرده حمله هوایی اسرائیل به سوریه/ ترور نافرجام یک فرمانده؟

مسکو در اشاره به تجاوز هوایی بامدادی رژیم صهیونیستی افزود حملات به یک محله مسکونی در زمانی رخ داد که روسیه و سایر کشورها در پی زمین‌لرزه‌های مرگبار اخیر که این کشور عربی را هفته گذشته به لرزه درآورد، امدادگران، کادر درمانی و کمک‌های بشردوستانه به سوریه می‌فرستند. 

ادعای اسرائیل درباره حمله به مواضع ایران در سوریه/ چند نفر کشته شدند؟

وزارت خارجه سوریه پیش‌تر با انتشار بیانیه‌ای به حمله بامداد رژیم صهیونیستی به مراکز غیرنظامی در دمشق واکنش نشان داد و اعلام کرد این تجاوزهای رژیم صهیونیستی در حالی صورت می‌گیرد که سوریه در حال التیام‌ بخشیدن به زخم‌های خود پس از زلزله اخیر و خاکسپاری شهدای خود و دریافت تسلیت و حمایت‌های بشردوستانه و بین‌المللی است.

سوریه از سازمان ملل و شورای امنیت خواست این تجاوزات و جنایات رژیم موقت صهیونیستی را محکوم و تدابیر لازم را برای بازدارندگی و بازخواست عاملان آن و مجازاتشان  و نیز جلوگیری از تکرار شدن آن اتخاذ کنند.

به گزارش فارس، در پی حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به یک سایت راداری در شمال استان السویداء، یک ساختمان مسکونی در جنوب دمشق نیز هدف قرار گرفت که در پی آن چند نفر شهید و مجروح شدند. براساس اعلام خبرگزاری سانا به نقل از وزارت بهداشت سوریه، در پی این حملات ۵ نفر شهید و ۱۵ تن دیگر مجروح شدند. 

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم حملات رژیم صهیونیستی به دمشق و حومه آن را به شدت محکوم کرد و خواستار واکنش فوری، جدی و موثر جامعه جهانی و شورای امنیت نسبت به این تجاوزات شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید