مکرون: طرح صلح چین تنها با یک شرط امکان پذیر است

کدخبر: ۵۵۷۶۰۹
رئیس جمهور فرانسه گفت: طرح صلح 12 ماده ای پکن درصورتی امکان پذیر است که از طریق یک توافق انجام شود.
مکرون: طرح صلح چین تنها با یک شرط امکان پذیر است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، از روزنامه لو فیگارو، امانوئل مکرون روز شنبه در حاشیه نمایشگاه بزرگ کشاورزی فرانسه اعلام کرد که اوایل آوریل به چین می‌رود و از پکن می‌خواهد تا در راستای فشار به روسیه جهت توقف «تجاوز» به اوکراین و ایجاد صلح کمک کند.

رئیس جمهور فرانسه اضافه کرد که این صلح تنها در صورتی امکان‌پذیر است که از طریق یک توافق انجام شود.

به گفته مکرون، توقف تجاوز روسیه، خروج نیروهای روسیه از خاک اوکراین و احترام به حاکمیت ارضی و مردم این کشور، راه رسیدن به این صلح است.

بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران و روسیه

واکنش اوکراین به طرح 12 بندی صلح پکن

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه چین روز گذشته از طرح ۱۲ ماده‌ای خود برای صلح در اوکراین که شامل آتش‌بس و پایان تحریم‌های غرب علیه روسیه است، رونمایی کرد.

به دنبال رونمایی چین از سند ابتکاری خود برای حل و فصل سیاسی بحران اوکراین در یک سالگی شروع این جنگ، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت که قصد دارد با شی جین پینگ همتای چینی خود دیدار کند.

پیش از این نیز دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الشرق با تاکید بر اینکه کشورش طرح صلح پکن را رد نکرده و درحال بررسی آن است، ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهور چین با زلنسکی دیدار کند.

وزیر امور خارجه اوکراین درباره طرح صلح چین، آن را جالب دانست و به خبرنگاران در نیویورک گفت که هرگونه پیشنهاد خارجی باید همسو با قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل باشد.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل نیز روز جمعه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در نیویورک درباره طرح پیشنهادی صلح چین در خصوص جنگ اوکراین گفت: من فکر می‌کنم طرح پیشنهادی چین یک مشارکت و ایفای نقش مهم است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید