درخواست مهم آلمان از روسیه درباره «پیمان استارت نو»

کدخبر: ۵۵۸۱۳۷
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه آلمان با حضور در کنفرانس سازمان ملل در ژنو از مسکو خواست به پیمان استارت نو با آمریکا بازگردد.
درخواست مهم آلمان از روسیه درباره «پیمان استارت نو»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، آلمان روز دوشنبه از روسیه خواست به معاهده استارت نو در کاهش تسلیحات هسته‌ای با ایالات متحده آمریکا بازگردد.

اظهارات امیرعبداللهیان در ژنو درباره اعتراضات اخیر/ پلیس ایران اجازه استفاده از سلاح جنگی را نداشت

آناتولی گزارش داد، پیمان استارت نو (New START) پیمان کاهش تسلیحات هسته‌ای دو جانبه میان آمریکا و روسیه است که طی جلسه‌ای با حضور مدودف و باراک اوباما در سال ۲۰۱۰ در پراگ پایتخت جمهوری چک امضا شد. دو طرف طی این پیمان برای کاهش زرادخانه‌های هسته‌ای خود متعهد شدند.

آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان در کنفرانس سازمان ملل در مورد خلع سلاح در ژنو تاکید کرد که این توافق آخرین معاهده باقی مانده از کنترل تسلیحات هسته ای بین ایالات متحده و روسیه است.

وی گفت: این یک شروع جدید معاهده دوجانبه است، اما همچنین ضامن ثبات و امنیت جهانی برای هر کشوری در این سیاره است. بائربوک از روسیه خواست تا گفتگو با آمریکا را در این زمینه از سر بگیرد.

وی افزود: روسیه باید به آنچه در ژانویه ۲۰۲۲ همراه با سایر کشورهای گروه ۵ اعلام کرد احترام بگذارد چون هرگز نباید وارد هرگونه جنگ هسته‌ای شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید