وزیر امور خارجه آلمان:

تا زمانی که لازم باشد در کنار اوکراین خواهیم ماند

کدخبر: ۵۲۰۸۵۹
اقتصادنیوز: وزیر خارجه آلمان در دومین سفرش به کی‌یف اعلام کرد: تا زمانی که لازم باشد در کنار اوکراین خواهیم ماند و به طور نظامی و کمک‌های مالی و بشردوستانه از این کشور حمایت خواهیم کرد.
تا زمانی که لازم باشد در کنار اوکراین خواهیم ماند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان که روز شنبه برای دومین بار به کی‌یف سفر کرده بود، طی سخنانی اعلام کرد که حمایت کشورش از اوکراین با وجود کاهش عرضه گاز روسیه قطع نخواهد شد.

رویترز گزارش داد، بائربوک گفت: تا زمانی که لازم باشد در کنار اوکراین خواهیم ماند و به طور نظامی و کمک‌های مالی و بشردوستانه از این کشور حمایت خواهیم کرد.

بائربوک اولین نفر از اعضای کابینه دولت آلمان است که به اوکراین سفر می‌کند. بائربوک که قرار است با همتای اوکراینی خود دیمیترو کولبا دیدار کند، گفت که یکی از محورهای دیدارش ارائه کمک به اوکراین برای پاکسازی مین‌های ضد نفر در زمین‌های کشاورزی و مسکونی است.

بیانیه وزارت خارجه آلمان در حالی بیان شده است که پیش از این کی‌یف و متحدان غربی آن از آلمان، فرانسه و ایتالیا به اتهام تاخیر در حمایت از اوکراین در مبارزه با نیروهای روسیه در شرق این کشور انتقاد کرده و آن‌ها را به کندی در تحویل تسلیحات و یا مقدم دانستن رفاه خود در مقابل آزادی و امنیت اوکراین متهم کرده‌اند.

اولاف شولتز صدراعظم آلمان، مانند همتایان فرانسوی و ایتالیایی خود این اتهامات را رد می‌کند. وی تاکنون حاضر به بازدید از کی‌یف نشده و گفته است که تنها زمانی به اوکراین سفر می‌کند که دستاوردی مشخص برای اعلام داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید