ادعای جدید وزیر دفاع آمریکا درباره کمک نظامی به اوکراین

کدخبر: ۵۶۱۵۵۷
اقتصادنیوز: وزیر دفاع ایالات متحده از متعهد شدن ۹ کشور برای ارسال مجموعا ۱۵۰ تانک لئوپارد به اوکراین خبر داد.
ادعای جدید وزیر دفاع آمریکا درباره کمک نظامی به اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا خبر داد که ۹ کشور متعهد شده‌اند تا مجموعا ۱۵۰ تانک لئوپارد به اوکراین ارسال کنند.

پوتین اروپایی‌ها را با خاک یکسان کرد

تاس گزارش داد، آستین چهارشنبه در ارتباطی ویدیویی با گروه تماس درباره کمک نظامی به اوکراین گفت: ائتلاف کشورهایی که تانک‌های لئوپارد به اوکراین خواهند فرستاد در حال بزرگ شدن است. تاکنون ۹ کشور متعهد شده‌اند بیش از ۱۵۰ تانک لئوپارد به اوکراین بفرستند.

وزیر دفاع آمریکا افزود: کشورهای دیگر نیز سامانه‌های دفاعی کوتاه برد به اوکراین ارسال کرده‌اند.

وی اظهار کرد: ما در بحبوحه مبارزه اوکراین برای آزادی به یک مرحله مهم رسیده‌ایم. ما باید عزم و اتحاد خود را نشان دهیم؛ یعنی به تعهدات خود بطور کامل و سریع عمل کنیم.

آستین همچنین خواستار افزایش ارسال مهمات و سامانه‌های دفاعی هوایی به اوکراین شد.

در همین حال، هشت عضو سنای آمریکا از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه در نامه‌ای به آستین از وی خواستند با تحویل اف-۱۶ به کی‌یف، بازی را در میدان جنگ به نفع اوکراین تغییر دهد.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده که این کشور تاکنون بیش از ۳۲ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین ارسال کرده است.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه و سایر مقام‌های روسیه همواره نسبت به ارسال تسلیحات به اوکراین و احتمال انتقال آنها به کشورهای دیگر هشدار داده‌اند.

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا پیشتر گفته بود که نظامی‌گری غرب در اوکراین تهدید مستقیمی علیه امنیت جهانی و اروپا ایجاد می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید