گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه پاکستان

کدخبر: ۵۶۸۹۹۴
اقتصادنیوز: وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزیر امور خارجه این کشور در تماس تلفنی همتای ایرانی خود پیرامون راه‌های تقویت روابط دوجانبه، تحولات منطقه از جمله ثمرات احیای روابط ایران و عربستان رایزنی کرد.
گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه پاکستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای گفت: «بلاول بوتو زرداری» طی گفت وگوی تلفنی با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران فرارسیدن عید سعید فطر را به دولت و ملت ایران تبریک گفت.

فوری / وزارت دفاع بیانیه داد

در این بیانیه آمده است: وزیر خارجه ایران نیز عید فطر را به ملت دوست و مسلمان پاکستان تبریک گفت.

زرداری در این تماس تلفنی گفت که احیای روابط دیپلماتیک ایران و عربستان سعودی برای امت اسلامی خوشایند است و پاکستان نسبت به ثمرات این تحول تاریخی اطمینان دارد.

وزیر خارجه پاکستان با تاکید بر خرسندی این کشور نسبت به ازسرگیری تعاملات تهران-ریاض، افزود که توسعه روابط این دو کشور دوست و اسلامی در راستای منافع منطقه به ویژه تقویت صلح و ثبات می‌باشد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت وگوی تلفنی با همتای پاکستانی خود، با اشاره مشترکات دو کشور افزود: در سیاست خارجی همسایه محور دولت دکتر رییسی، مناسبات تهران و اسلام‌آباد مورد توجه جدی جمهوری اسلامی ایران است.

بیست و چهارم فروردین امسال نخست وزیر پاکستان در تماس تلفنی رئیس جمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی از احیای روابط دیپلماتیک تهران - ریاض گفت: پاکستان قدردان تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای صلح و ثبات منطقه‌ای است.

دفتر نخست وزیری پاکستان در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: شهباز شریف بر تعهد پاکستان به تقویت روابط دوجانبه با ایران در همه زمینه‌های مورد علاقه متقابل به ویژه تجارت، همکاری‌های انرژی، امنیت و ثبات منطقه‌ای تاکید کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید