درخصوص عضویت سوئد در ناتو؛

درخواست فوری مقام آمریکایی از وزیر دفاع جدید ترکیه

کدخبر: ۵۸۰۵۴۳
اقتصادنیوز: وزیر دفاع آمریکا در دیدار با همتای جدید ترک خود از وزیر دفاع جدید این کشور درخواست کرد تا اجازه عضویت سوئد در ناتو را بدهد.
درخواست فوری مقام آمریکایی از وزیر دفاع جدید ترکیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا (رئیس پنتاگون) روز جمعه به وقت محلی در دیدار با یاشار گولر وزیر دفاع جدید ترکیه گفت: "هدف من از ملاقات امروز با وزیر دفاع ترکیه آشنایی با او بود تا به خاطر انتصاب به عنوان وزیر دفاع ترکیه به او تبریک بگویم.البته، (من) از هر فرصتی برای تشویق او، پیشرفت به جلو و تایید عضویت سوئد استفاده می کنم."

دیدار و گفتگوی بن‌سلمان و ماکرون در الیزه

پیش از این لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از ترکیه و مجارستان خواست تا به سرعت پیشنهاد عضویت سوئد در ناتو را که ماه‌ها است به دلیل اختلافات با دو کشور متوقف شده است، تصویب کنند.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا (پنتاگون) روز چهارشنبه در حالی که در سوئد حضور دارد، گفت: ما مشتاقانه منتظریم که به زودی از سوئد به عنوان سی و دومین (عضو ناتو) استقبال کنیم. به شکلی صریح باید بگویم که ما انتظار داریم تا قبل از نشست (ناتو) در ماه جولای عضویت این کشور در ناتو اتفاق افتد.

رئیس پنتاگون ادامه داد: بنابراین ما متحدان خود یعنی ترکیه و مجارستان را تشویق می‌کنیم تا عضویت سوئد را در اسرع وقت تصویب کنند.

فنلاند و سوئد سه ماه پس از آغاز جنگ در اوکراین در ماه می‌۲۰۲۲ موضع بی‌طرفی را کنار گذاشته و خواستار پیوستن به ناتو شدنداما ترکیه با عضویت سوئد در ناتو مخالفت کرده است.

بیل گیتس با شی جین پینگ دیدار کرد / ماجرا چیست؟

توبیاس بیلستروم" وزیر امور خارجه سوئد در پی مخالفت آنکارا با عضویت کشورش در ناتو گفت که این کشور از تصمیم ترکیه برای مخالفت با عضویت این کشور در ناتو و موافقت با عضویت فنلاند در این ائتلاف ناراضی است.

بیلستروم به خبرنگاران گفت، ما این تحول را نمی‌خواستیم، اما انتظار آن را داشتیم. اولویت سوئد اکنون دریافت تایید عضویت در ناتو از سوی دو کشور یعنی ترکیه و مجارستان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید