اوکراین ناامید شد / درخواست کی‌یف از اسرائیل درباره جنگ اوکراین

کدخبر: ۵۵۸۱۵۳
اقتصادنیوز: سفیر اوکراین در سرزمین‌های اشغالی با اشراه به اینکه کی‌یف از کمک نظامی اسرائیل ناامید شده، از این رژیم خواست به سیاست مبتنی بر روابط متعادل با روسیه و اوکراین پایان دهد.
اوکراین ناامید شد / درخواست کی‌یف از اسرائیل درباره جنگ اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «یوگنی کورنیچوک» سفیر اوکراین در سرزمین‌های اشغالی در گفت‌وگو با سایت صهیونیستی «تایمز آوو اسرائیل» در این باره اظهار کرد که کی‌یف رژیم اشغالگر را متحد خود می‌داند، اما به دلیل ملاحظات این رژیم در پرونده تسلیح ارتش اوکراین از آن ناامید است.

سفر ناگهانی وزیر خزانه داری آمریکا به اوکراین

وی افزود: زمانی که نفتالی بنت نخست‌وزیر سابق اسرائیل در یک مصاحبه مطبوعاتی فاش کرد که در حال هماهنگی ارسال کمک به اوکراین با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه است، شوکه شدم.

کورنیچوک در ادامه از کابینه رژیم صهیونیستی خواست که موضع صریح و آشکاری را در قبال جنگ روسیه و اوکراین اتخاذ کند.

وی افزود: علی‌رغم سفر اخیر «الی کوهن» وزیر خارجه اسرائیل به کی‌یف و پس از او سفر هیئت کنست، اما اوکراین توقع بیشتری از تل‌آویو دارد و اعلام حمایت از اوکراین به معنای اجازه دادن به انتقال تسلیحات پدافندی به نیروهای اوکراینی است.

سران رژیم صهیونیستی بارها روسیه را به فعالیت‌های خصمانه در اوکراین متهم و عملیات نظامی مسکو در این کشور را محکوم کرده اند.

روز ۱۹ ژانویه (۲۹ دی) الی کوهن وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی به اوکراین تضمین داد که عرضه کمک‌های انسانی را ادامه می‌دهد. با این حال، به طور کلی تل آویو همچنان مواضع به نسبت محتاطانه‌ای دارد و عرضه سلاح به اوکراین را رد می کند.

به تازگی رسانه‌های آمریکایی گزارش داده اند که واشنگتن از رژیم صهیونیستی خواسته است تا برخی جنگ افزارهای مستقر در سرزمین‌های اشغالی از جمله سامانه موشکی «هاوک» به اوکراین منتقل شوند.

درخواست مهم آلمان از روسیه درباره «پیمان استارت نو»

مواضع رژیم صهیونیستی در قبال جنگ بین روسیه و اوکراین و حمایتش از کی‌یف در برهه‌ای، تنش‌ها در روابط تل‌آویو- مسکو را به اوج خود رسانده بود تا جاییکه کاخ کرملین در نیمه تیر ماه دستور تعلیق فعالیت آژانس یهود در مسکو را صادر کرد.

به دنبال آن، یائیر لاپید نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی خواستار تهیه بسته اقدامات متقابل علیه روسیه شد که تنش بی سابقه‌ای را بین دو طرف شکل داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید