مین‌کوب جدید آذربایجان وارد اوکراین شد/ آذربایجان روسیه را دور زد ؟

کدخبر: ۶۱۲۲۴۸
اقتصادنیوز : سفیر کی‌یف در باکو از ارسال خودروی مین‌کوب بدون سرنشین از جمهوری آذربایجان به اوکراین خبر داد.
 مین‌کوب جدید آذربایجان وارد اوکراین شد/ آذربایجان روسیه را دور زد ؟

  به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ولادیسلاف کانفسکی، سفیر اوکراین در جمهوری آذربایجان ضمن اعلام خبر ارسال خودروهای مین‌کوب «ریوایوال پی» به اوکراین، اعلام کرد که این ادوات در پاک‌سازی مناطقی از اوکراین که کی‌یف کنترل آن‌ها را پس گرفته، به نیروهای مسلح این کشور کمک خواهند کرد.

این خودروها بخشی از محموله حمایتی هستند که سفیر جمهوری آذربایجان در اوکراین در ۱۰ ماه اوت به معاون وزیر کشور اوکراین وعده داد.

شایان توجه است که به ادعای مقامات اوکراینی، مساحتی که این خودروی مین‌کوب در یک روز پاک‌سازی می‌کند، معادل مساحتی است که سربازان اوکراین در ۱۰۰ روز آن را مین‌روبی می‌کنند.

دفع حمله پهپادی اوکراین به مسکو/ انهدام هواپیماهای بدون سرنشین توسط پدافند هوایی روسیه

بر اساس وعده قبلی باکو، متخصصان مین‌روبی جمهوری آذربایجان در خاک این کشور کار با این خودرو را به سربازان اوکراینی آموزش خواهند داد.

به گفته دنیس شمیهال، نخست‌وزیر اوکراین، حدود شش میلیون اوکراینی تحت تهدید مین‌هایی قرار دارند که نیروهای روسیه از آن‌ها برای تقویت استحکامات دفاعی خود بهره می‌برند. کی‌یف هشدار داده که برای پیشگیری از کشته و مجروح‌شده هزاران اوکراینی، باید اقداماتی مناسب در راستای پاک‌سازی این میدان‌های مین برداشته شود.

به ادعای مقامات اوکراین، حدود یک‌سوم خاک اوکراین از آغاز حمله روسیه تا امروز مین‌گذاری شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید