رئیس جمهور آمریکا مذاکرات محرک‌های مالی با دموکرات‌ها را لغو کرد

سقوط قیمت طلا با توئیت ترامپ

کدخبر: ۳۶۵۸۲۱
ترامپ با 3 توئیت مذاکرات محرک‌های مالی که هفته پیش نوید آن را داده‌بود لغو کرد. این توئیت‌ها سقوط 36 دلاری طلا را به دنبال داشت.
سقوط قیمت طلا با توئیت ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز، طلا همراه با سهام سقوط کرد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده گفت و گوهای محرک‌های مالی را با دموکرات‌ها «تا پس از انتخابات» متوقف کرد. پس از این خبر فلز زرد بار دیگر به زیر سطح  1900 دلار در هر اونس نزول کرد.


>>>بیشتر بخوانید
سیگنال ترامپ به طلا /طوفان توئیتری، اونس را چقدر بالا می کشد؟
واکنش طلا به افزایش شانس بایدن
اجبار طلا به پیروی از انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا


گروکشی سیاسی با محرک مالی؟

ترامپ در توئیتر گفت: نانسی پلوسی درخواست 2.4 تریلیون دلار برای کمک مالی به ایالا دموکرات، با ضعف مدیریت و جرایم بالا شد، که به هیچ وجه مربوط به کووید-19 نیست. ما یک پیشنهاد بسیار سخاوتمندانه ۱.۶ تریلیون دلاری ارائه کردیم و او [پلوسی] طبق معمول با حسن نیت مذاکره نمی‌کند. من درخواست آنها را رد می کنم، و به آینده کشورمان نگاه می کنم.

من به نمایندگان خود دستور داده‌ام که تا پس از انتخابات ​​مذاکره را متوقف کنند، بلافاصله پس از پیروزی من، یک لایحه بزرگ محرک مالی را تصویب ‌می‌کنیم که بیشتر به آمریکایی‌های سخت‌کوش و کسب‌وکار کوچک توجه خواهد داشت.

 من از میچ مک‌کانل خواسته‌ام تا دیگر تاخیر نکند، بلکه در عوض تمام وقت خود را تماماً در تأیید نامزد ممتاز من در دادگاه عالی ایالات متحده، ایمی کنی برت، متمرکز کند.

ییی

پایان یا آغاز سقوط؟

پس از اعلام این خبر، بازار سهام آمریکا که درحال صعود بود، ضربه بزرگی را متحمل شد. «میانگین صنعتی داو جونز»، «نزدک مرکب» و «اس اند پی 500» هر کدام نزدیک به 1.5 درصد سقوط کردند. بازار طلا نیز که اخیراً با بازار سهام هم مسیر شده است، نزدیک به 36 دلار یعنی 2 درصد سقوط کرد و در پایان بازار به 1876 دلار رسید. این سقوط به قیمت 1876 به معنای شکست کف 8 روزه 1880 است.

نکته‌ای مهم‌تر شاید این باشد که تویت‌های ترامپ 2 ساعت قبل از بسته شدن بازار‌ها منتشر شدند و بازار هنگامی که در سقوط شدیدی بود، بسته شد. این اتفاق ممکن است به این معنی باشد که با باز شدن بازار‌های مهم برای طلا، روند سقوط مجدداً آغاز می‌شود. با توجه به این‌که تحلیل‌گران و سرمایه‌گذارن طلا ماه‌ها است که در انتظار تصویب این محرک‌ها هستند، تعویق آن به دنیای بعد از انتخابات می‌تواند عواقب سنگینی برای طلا به همراه داشته باشد. 

اونس طلا

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید