قیمت کالاهای طرفدار بایدن کاهشی شد

چرخش بازار‌ها به سمت پیروزی ترامپ

کدخبر: ۳۷۱۱۰۳
در نیمر وز چهارشنبه، و در در حالی که نتایج ایالات کلیدی میشیگان، ویسکانسین و پنسلوانیا نامشخص است، بازار‌ها جهانی با فرض پیروزی ترامپ به معامله پرداخته اند.
چرخش بازار‌ها به سمت پیروزی ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت هر اونس طلا در ساعت 12:30، نزدیک به 17 دلار کاهش یافته است. قیمت اونس که در دو روز گذشته افزایشی بود، اکنون با 0.9 درصد کاهش به کانال 1800 بازگشته. قیمت لحظه‌ای اونس طلا بر روی 1893 دلار قرار دارد در حالی که ساعتی  پیش قیمت آن به 1886 دلار هم رسیده بود.

نمودار طلا

 کاهش فلزات گران‌بها طرفدار بایدن

نقره با نزدیک به 2  درصد افت به 23.6 دلار رسید. پلاتین با 0.9 درصد کاهش به 858 دلار رسید و پالادیوم با 0.4 درصد کاهش به 2،274 دلار رسید. این تغییرات در بازار‌های طلا و نقره و دیگر فلزات گران‌بها به نظر می‌رسد مطابق پیش‌بینی تحلیل‌گران در سناریو پیروزی ترامپ شکل گرفته است.

صعود سهام آمریکا و دلار همسو با ترامپ

این کاهش در قیمت طلا در حالی رخ داده است که بازار سهام آمریکا در نیم روز رشد قابل توجهی یافته است. شاخص «اس‌اند‌پی 500» و «نزدک مرکب» در حال حاضر 1.8 درصد افزایش یافته اند و  «میانگین صنعتی داو جونز» بیش از 2 درصد افزایش داشته است.  شاخص دلار نیز  واکنشی مثبت به نتایج انتخاب نشان داده است. این شاخص با 0.45 درصد افزایش، به 93.7 واحد رسیده است. 

واکنش مثبت نفت خام به نتابج ناتمام انتخابات

قیمت نفت خام برنت و تگزاس اکنون هر کدام حدود 1.5 درصد افزایش داشته اند. قیمت نفت خام برنت اکنون با 66 سنت افزایش به 40.4 دلار رسیده است و قیمت نفت خام تگزاسبا 60 سنت افزایش بر روی 38.3 دلار قرار گرفته است. این واکنش مثبت نفت خام به نتایج ناتمام انتخابات در حالی است که گلدمن ساکس انتخاب بایدن را بیشتر به نفع افزایش قیمت مفت می‌دید. اما از طرفی دیگر سایت بیزنس اینسایدر  تحلیل خلاف تحلیل گلمدن‌ساکس ارائه داد که در آن پیروزی ترامپ را به نفع افزایش قیمت می‌دید. با این استدلال که تحریم‌های اقتصادی دولت ترامپ به صادرات نفت ایران ضربه زده است و موضع آشتی جویانه‌تری با ایران به رهبری بایدن، می‌تواند حدوداً دو میلیون بشکه در روز نفت ایران را به بازار بازگرداند که ممکن است روند بهبود قیمت هر بشکه نفت به بالای 50 دلار را در سال 2021 را کاهش دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید