پیش‌ بینی قیمت طلا در دو نظرسنجی +نمودار

طلا به دام افتاد؟ /کف و سقف جدید در بازار طلا

کدخبر: ۳۷۴۵۴۳
در نظرسنجی وال‌استریت، تحلیل‌گران علاوه بر آینده کوتاه و بلند مدت طلا به موانع و محرک‌های احتمالی آن پرداخته اند.
 طلا به دام افتاد؟ /کف و سقف جدید در  بازار طلا

 به گزارش اقتصادنیوز، بر اساس آخرین نتایج نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو، روند کوتاه مدت مشخصی در بازار طلا قابل مشاهده نیست.  اگرچه اکثریت و اجماع در آرای این هفته تحلیلگران وال‌استریت و مین‌استریت (سرمایه گذاران خرده فروش) وجود ندارد، اما احساسات گاوی (صعودی) در بازار همچنان کمی بیشتر است، این درحالیست که در نظرسنجی عمومی آنلاین از علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران خرده‌فروش، احساس صعودی در پایین‌ترین سطح از ماه می 2019، یعنی 1 سال و نیم یا 80 هفته پیش قرار دارد. 

نظرسنجی هفتگی طلا

 این هفته 17 تحلیل‌گر در نظرسنجی کیتکو شرکت کردند. در مجموع 8 رای دهنده - 47 درصد - امید به افزایش قیمت طلا در هفته آینده داشتند، 5 تحلیلگر - 29 درصد - باور داشتند که قیمت طلا کاهش می‌یابد و 4 تحلیل‌گر-  24 درصد - نسبت به طلا بی‌طرف یا خنثی بودند.

در نظرسنجی عمومی، در مجموع 1539 رأی آنلاین داده شد. در میان این افراد، 642 رأی دهنده - 42 درصد - اظهار کردند که در  این هفته طلا  صعود می‌کند. 594 نفر دیگر - 39 درصد - گفتند که نظر آنها بر روی طلا نزولی است، در حالی که 303 رای دهنده، یا - 20 درصد - بی طرف بودند.

نظرسنجی طلا

نظر هانس و گرادی در مورد آینده طلا

اوله هانسن رئیس استراتژی کالا‌های اقتصادی ساکسو بنک و یکی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، گفت خطر سقوط قیمت طلا وجود دارد، زیرا اخبار بیشتر درباره واکسن کرونا باعث افزایش خوش‌بینی به بهبود اقتصادی در سرمایه‌گذاران و در نتیجه تخلیه پناهگاه‌ها می‌شود.

با این حال، وی می گوید که عدم اطمینان اقتصادی-سیاسی و انگیزه‌های تصویب محرک‌های مالی بیشتر  از قیمت طلا حمایت خواهد کرد. هانسن گفت: من روی طلا صعودی هستم، اما عجله ای برای خرید ندارم. من افت زیر 1850 دلار را به عنوان یک فرصت خرید می‌بینم.

اوله هانسن

اگرچه تحلیلگران به دنبال دستیابی به کانال‌های بالاتر هستند، اما برخی انتظار ندارند که به این زودی‌ها اتفاق رخ دهد. کوین گرادی، رئیس «فیونیکس فیوچرز اند آپشنز» و یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفت: من فکر می‌کنم طلا در این محدوده به دام افتاده است و ما تا زمانی که اطلاعات جدیدی کسب نکنیم در اینجا باقی خواهیم ماند. در واقع، برای اینکه طلا به بالای 1900 دلار برسد، باید اخبار مربوط به اقدامات بسته‌های کمک‌های اقتصادی جدید را ببینیم، اما  چنین اتفاقی اکنون در اولویت به نظر نمی‌رسد.

گرادی همچنین اظهار کرد که اگرچه در کوتاه مدت نسبت به طلا بی طرف است، اما همچنان در بلند مدت پتانسیل قیمت های بالاتر را در نظر دارد. وی گفت: طلا به دلیل همه‌گیری به این سطح نرسیده، بلکه طلا به این سطح رسیده است زیرا ارزش ارزها کاهش یافته‌اند و پس از پرداختن به پاندمی کرونا، ارزش آنها بازهم کاهش خواهد یافت.

کوین گرادی

اکثر تحلیل‌گران مانند هانس و گرادی، آینده بلند مدت طلا را همچنان صعودی می‌بینند. هفته پیش شرکت خدمات مالی گلدمن ساکس پیش‌بینی خود را مبنی بر افزایش 22 درصدی قیمت طلا تا 2300 دلار در سال 2021 ارائه داد. اما چشم‌انداز صعودی نظر تمامی تحلیل‌گران نیست. در یک برآورد دیگر، شرکت خدمات مالی مکواری استرالیا، پیش‌بینی کرد قیمت طلا در سال آینده، 17 درصد کاهش خواهد یافت و به 1550 دلار خواهد رسید.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید