خنجر پنس به حامیان اسکناس آمریکایی

واکنش قیمت دلار در ایران به اتفاقات آمریکا

کدخبر: ۳۸۴۳۰۵
گرچه اتفاقات دیروز آمریکا امید برخی معامله گران برای ماندن ترامپ در کاخ سفید را ناامید کرد و احتمال نزول قیمت دلار را بالا برد اما هنوز دو برگ افزایشی روی میز دلار است.
واکنش قیمت دلار در ایران به اتفاقات آمریکا

به گزارش اقتصادنیوزT باور افزایشی های بازارارز به بازگشت ترامپ پس از وقایع کنگره آمریکا خدشه دار شد؛ خصوصا زمانی که پنس به صورت مستقیم اعلام کرد که نمی تواند به نفع ترامپ، رای ایالت های آمریکا را به رسمیت نشناسد.  این اتفاق به احتمال زیاد موجب می شود که تعدادی از معامله گران به تدریج ترجیح دهند که از روز پنج شنبه بخشی از ارزهای خود را به فروش برسانند. با این حال، ممکن است در ابتدا معامله گران بخواهند با تکیه بر دو عامل، فرصت های جدیدی جهت رشد دلار بسازند.

Capture

امید حامیان افزایش قیمت دلار

اولین عاملی که معامله گران روی آن برای افزایش دلار حساب باز کرده اند، ماندن ترامپ به مدت دو هفته دیگر در کاخ سفید است. آن ها سعی می کنند، چنین فضایی را در بازار برجسته کنند که ترامپ در این دو هفته تحرکاتی را برای افزایش تنش های نظامی با ایران صورت خواهد داد و با یک حرکت غیرمترقبه، آمریکا و منطقه خاورمیانه را دچار تشنج خواهد کرد. احتمال وقوع چنین اتفاقی زیاد به نظر نمی رسد؛ با این حال، افزایشی های بازار بر روی آن مانور خواهند کرد.

 زمانی که بازار از ترامپ عبور کرد، افزایشی ها بر روی این موضوع احتمالا مانور خواهند کرد که بایدن به آسانی حاضر نیست به برجام بازگردد. دومین عاملی که افزایشی های دلار در روز پنج شنبه بر روی آن حساب کرده اند، حمله بازیگران فنی به بازار است.

 دلار با وجود تمام اتفاقات سیاسی، در معاملات پشت خطی روز چهارشنبه توانست محدوده 25 هزار و 700 تومانی را حفظ کند. از نگاه بازیگران فنی، این مساله به آن معناست که معامله گران به آسانی تن به افت قیمت نمی دهند. با این حال، عمده بازیگران ارزی باور دارند، بازار ارز با عبور از ترامپ کار دشواری دارد که در سمت و سوی افزایشی حرکت کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید