برنده بازار فلز گران‌بهای داخلی در روز سه‌شنبه

شانس صعود در بازار سکه

کدخبر: ۳۸۵۴۳۱
امروز اونس جهانی می‌تواند اهرم فشار به قیمت سکه باشد اگر اونس از دامنه قیمتی 1850 بیشتر فاصله بگیرد سیگنال خوبی برای سکه نیست.
شانس صعود در بازار سکه

به گزارش اقتصادنیوز، در ابتدای روز جاری، معامله گران سکه با یک ذهنیت افزایشی وارد بازار می‌شوند. از یک‌سو حباب سکه به بازیگران علامت خرید می‌دهد و در سوی دیگر، حفظ حمایت 11 میلیونی، دل‌خوشی معامله گران برای قرار گرفتن در موقعیت خرید را بالاتر برده است.

فاصله قیمت بازاری سکه باارزش ذاتی آن در روز دوشنبه به محدوده 6/1 درصدی رسید؛ تحلیل گران فنی باور دارند، حتی زمانی که حباب سکه در محدوده دودرصدی قرار بگیرد، برخی از معامله گران خریدهای پله‌ای خود را کلید می‌زنند؛ طبیعتاً این دسته با قرار گرفتن حباب در محدوده پایین‌تر خریدهای بیشتری را صورت خواهند داد.

تردید در بازار سکه

 پیش از آنکه سوت آغاز معاملات سکه زده شود، معامله گران شانس صعود این فلز گران‌بها را بیشتر می‌دانند. بااین‌حال، نگاه بازیگران بزرگ هم چنان به این‌گونه است که سکه روی یک طناب باریک حرکت می‌کند و باید آمادگی افت قیمت را نیز داشت؛ وضعیت ناپایدار بازار سکه در روز دوشنبه کاملاً عیان بود، جایی که افزایش تا محدوده 11 میلیون و 300 هزارتومانی با افت شدید یک‌باره به انتهای کانال 10 میلیون تومانی پاسخ داده شد.  

حباب سکه

درواقع درست است که بر روی کاغذ، شانس سکه برای صعود در ابتدای روز سه‌شنبه زیاد است، ولی ممکن است نزول دوباره اونس یا برگشت دلار به زیر 24 هزار و 800 تومان، ارزش ذاتی سکه را پایین‌تر ببرند و درنتیجه به‌جای افزایش خریدها، فروش‌ها بیشتر شوند. به‌بیان‌دیگر، سکه بازان ممکن است خریدار وارد معاملات شوند، ولی در صورت تغییر روند بازار، کاملاً آمادگی قرار گرفتن در موقعیت فروش را خواهند داشت.

حباب سکه

شرط اونس و دلار برای افت سکه

سکه بازان امید زیادی داشتند که اونس طلا فعالیت خود در بازارهای جهانی را صعودی آغاز کند، ولی این اتفاق رخ نداد؛ درصورتی‌که اونس طلا در محدوده هزار و 850 دلاری باقی ماند و دلار به بالای 25هزار تومان نرود، سکه می‌تواند به زیر مرز 11 میلیون تومانی رهسپار شود.

اونس زیر 1850 دلار به معنای نزول بیشتر طلا در بازار جهانی است. گرچه سقوط بیت کوین مجدداً نظرها به‌سوی بازار طلا را جذب کرد. بااین‌حال، سکه بازان روی افزایش دلار حساب بازکرده‌اند، مخصوصاً اینکه در معاملات پشت خطی، این ارز بار دیگر به بالای 25 هزار تومان رفته بود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید