زمستان به بازار ارز دیجتالی رسید؟

جزر و مد در قیمت بیت کوین

کدخبر: ۳۹۴۹۸۵
در دو روز گذشته قیمت بیت کوین دو بار به زیر ۵۰ هزار دلار رسیده است.
جزر و مد در قیمت بیت کوین

به گزارش اقتصادنیوز، امروز دوباره قیمت بیت کوین روند کاهشی به خود گرفت. به طوری که برخی کارشناسان ترس از تکرار اتفاق سال ۲۰۱۷ را دارند و نگران هستند که حباب بیت کوین ترکیده باشد.

اما سوالی که پیش می‌آید این است که چرا در اوج ناگهان بیت کوین فرود آمد؟ البته این ارز دیجیتالی همچنان نسبت به سال گذشته ۴۰۰ درصد افزایش داشته است.

بدبینی افراد مشهور به بیت کوین

به گزارش یاهو نیوز، وزیر خزانه داری آمریکا جانت یلن و بنیانگذار شرکت مایکروسافت بیل گیتس آخرین کسانی بودند درباره سکه دیجیتال بحث و گفتگو کردند.

گیتس به سرمایه گذاران هشدار داده بود و حتی در یکی از مصاحبه خود گفت که جهان بدون ارزهای دیجیتالی جای بهتری خواهد بود، همچنین یلن گفت بیت کوین «روشی بسیار ناکارآمد برای انجام معاملات» است.

به نظر می رسد اظهار نظر این افراد تا حدی سرمایه گذاران را از آینده این ارز دیجیتالی ترسانده است.

استراتژیست ارشد بازار، مت میلی،  در یادداشت آخر هفته خود نوشت ، بیت کوین «بیش از حد خریداری شده است.»

گیتس و یلن در یک بحث بیت کوین را تحت فشار قرار داده اند در حالی که این ارز دیجیتالی تا کنون تحت سلطه مدیر اجرایی شرکت تسلا ، ایلان ماسک بود. در توییت های اخیر ، ماسک گفت قیمت های بیت کوین «بالا به نظر می رسد» ، و قبلا آن را نسخه «کمی ابلهانه» پول نقد نامیده بود.

در حال حاضر مواضع برخی چهره های سرشناس و الگوی موقت فنی و خروج نقدینگی از این بازار به عنوان عامل ریزش قیمت توصیف می شود. برخی می گویند بیت کوین در شرایطی می تواند رشد کند که مرز 50 هزار دلار را برای خود حفظ کند.

بیت کوین

ایده طرفداران

در پس زمینه البته یک اتفاق خوبی در راه است. بهبود اقتصاد جهانی از همه‌گیری کرونا در نهایت بانک های مرکزی را وادار می کند سیاست های تسهیل پولی را که منجر به بالاتر رفتن بیت کوین می شود ، دوباره اعلام کنند. طبق گفته برخی کارشناسان، در سطح فنی(تکنیکالی) ،روند صعودی ارز دیجیتال ادامه دار به نظر می رسد.

وفاداران بیت کوین استدلال می کند ارز دیجیتال در حال جلوگیری از خطراتی مانند تورم سریعتر است و قصد دارند توجه بیشتر خزانه داران شرکت ها و سرمایه گذاران نهادی را جلب کند. 

آنابل هوانگ ، شریک گروه آمبر، یک شرکت خدمات مالی رمزنگاری شده ، گفت: با توجه به افزایش طولانی مدت بیش از حد در سکه های جریان اصلی ، کاهش قیمت بیت کوین جای تعجب ندارد.برخی دیگر اعتقاد دارند سقوط های اخیر کمک می کند قدرت خرید در بازار تقویت شود.

خبر خوب دیگر انتصاب یکی از طرفداران بیت کوین و از نوآوران مشهور مالی به عنوان رئیس جدید بخش نوآوری‌های فدرال رزرو است. این اتفاقات به نفع بازار تعبیر می شود گرچه در حال حاضر قیمت هر بیت کوین با کاهش ۱۵.۲۳ درصد به  ۴۶ هزار و ۸۷۸ دلار رسیده است.

بیت کوین

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید