شاخص ارزی به سطح حساس رسید

سیگنال ربیعی به بازیگران دلار+ نمودار

کدخبر: ۳۹۸۴۳۰
اقتصادنیوز: بازار ارز این روزها به اخبار به اصطلاح مثبت بیشتر توجه می کند.
سیگنال ربیعی به بازیگران دلار+ نمودار

به گزارش اقتصادنیوز  روز سه شنبه 19 اسفند 1399  در لابه لای خبرهای مربوط به حمله موشکی به عین الاسد، علی ربیعی، سخنگوی دولت صحبتی را مطرح کرد که مورد توجه بازیگران ارزی قرار گرفت. علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود گفت که حاضریم تا همه زندانیان بین ایران و آمریکا را تبادل کنیم. چنین صحبتی بار دیگر این تصور را در  میان برخی معامله گران ارزی ایجاد کرد که امکان کاهش تنش ها بین ایران و آمریکا وجود دارد. آن ها سخنان ربیعی را سیگنال مثبتی از سوی ایران به آمریکا دانستند.

با این حال، به نظر می رسد دلیل اصلی نوسان کاهشی دلار در روز سه شنبه صحبت های سخنگو نبوده است، بلکه بازیگران کاهشی بازار با استفاده از صحبت های او، قیمت را به سویی بردند که تمایل داشتند. به گفته یکی از بازیگران باتجربه بازار، معامله گران مشاهده کردند که اسکناس آمریکایی توان شکست مرز ۲۵ هزار تومانی را ندارد، در نتیجه موج خبری ایجاد کردند تا قیمت ها را پایین تر ببرند و آماده خرید در اعداد پایین تر شوند. در کنار این، گفته می شود سطح عرضه ارز در روزهای اخیر به طور محسوسی در بازار بالا رفته است و این مساله رفتار معامله گران بازار ارز را تحت تاثیر قرار می دهد.

امروز دلار با فشار کاهشی  های بازار تا محدوده ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی ‍پایین رفت. از این نقطه معامله گران سعی کردند مقداری خریدهای خود را بالا ببرند. به عبارت دیگر می توان گفت، هم چنان برای بازیگران ارزی سطح یاد شده از اهمیت زیادی برخوردار است. دلار در هفته های اخیر بارها در برابر نزول به زیر سطح ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی مقاومت کرده است. در کنار این، تحلیل گران فنی باور دارند، دلار تا زمانی که بالای ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان تثبیت نشود، در فاز افزایشی قرار نخواهد گرفت.

امروز با افت قیمت دلار،‌ سکه نیز راه کاهشی را در ‍پیش گرفت و به زیر سطح مهم ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی رفت. فلز گران بهای داخلی، برای اینکه بار دیگر در موقعیت صعودی قرار بگیرد،‌نیاز به رشد قیمت دلار خواهد داشت. حتی برگشت طلای جهانی به بالای مرز هزار و ۷۰۰ دلاری نیز نتوانست فلز گران بهای داخلی را از افت قیمت نجات دهد. برگشت طلا به زیر مرز هزار و ۷۰۰ دلاری می تواند سکه بازان را با قدرت بیشتری فروشنده کند.

  • N
  • N2
  • N3
  • N4
  • N5
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید