مقاومت بعدی فلز گران بهای داخلی کجاست؟

شکست هسته سخت قیمت سکه امامی

کدخبر: ۳۹۹۹۷۴
اقتصاد نیوز: تغییر کانال قیمت سکه و شکست هسته سخت موجب شد انتظارات در بازار افزایشی شود.
شکست هسته سخت قیمت سکه امامی

به گزارش اقتصادنیوز، سکه پس از دو هفته به کانال۱۱ میلیون تومانی بازگشت. برگشت سکه به بالای این مرز برای برخی بازیگران بازار به معنای شکست هسته سخت سکه است. از نگاه آنها، در صورتی که سکه امروز به کانال ۱۰ میلیون تومانی بازنگردد،‌ میزان خریدها بیشتر خواهد شد و فلز گران بهای برای شکست محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی تلاش خواهد کرد.

سکه پشت خطی2

برخی از فعالان بازار سکه باور دارند، سمت و سوی انتظارات معامله گران در بازارهای مختلف تغییر کرده است و تعداد خریداران بیشتر شده است. آن ها عنوان می کنند،‌ سکه در حال حاضر نقش لیدر انتظاری بازار را ایفا می کند، چرا که باور دارند،‌ بازارساز با عرضه خود مانع از نوسانات شدید افزایشی در بازار دلار شده است،‌ ولی سکه به دلیل اینکه مداخله خاصی را تجربه نمی کند، آزادانه در  حال تنظیم خود با انتظارات تورمی است.

سکه حباب

در شرایط کنونی، قیمت سکه در سطحی معامله می شود که با فرض ثبات اونس طلا در محدوده هزار و ۷۳۰ دلاری،‌  برای صفر شدن حباب نیاز به دلار ۲۷ هزار تومانی است. این در حالی است اسکناس آمریکایی در روز سه شنبه حتی توان عبور از مرز ۲۵ هزار تومانی را از خود نشان نداد. اگر دلار طی روزهای آتی افزایش معناداری را تجربه نکند،‌ احتمال برگشت سکه به کانال ۱۰ میلیونی بسیار زیاد خواهد بود. ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی بعدازظهر دیروز ۱۰ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان بود. در واقع قیمت بازاری سکه بیش از ۸۰۰ هزار تومان بیشتر از ارزش ذاتی آن بود. سکه در ماه های اخیر هر زمان به حباب ۸ تا ۹ درصدی می رسید، با فشار فروش مواجه می شد. این بار تنها صعود دلار یا طلای جهانی می توانند مانع از افت سکه شوند.

سکه حباب

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید