اسکناس آمریکایی گرفتار حدس های متضاد

ضرب المثل محبوب در بازار ارز

کدخبر: ۳۹۹۹۷۷
اقتصاد نیوز: در حالی که برخی در بازار ارز در حال تشویق برای خرید دلار هستند بسیاری ازمعامله گران برای خرید ارز در قیمت های کنونی تردید دارند.
ضرب المثل محبوب در بازار ارز

به گزارش اقتصادنیوز،«خریدار بازار،‌ همیشه برنده بازار بوده است»، جمله ای که معامله گران با تجربه دلار بارها به زبان آورده اند و به بازیگران تازه کار گوشزد کرده اند. به عنوان مثال، یکی از بازیگران باتجربه دلار عنوان  می کند، «حتی نقدی‌کاری که در سقف خرید کرده باشد و حد ضرر را نیز رعایت نکرده باشد،‌ در صورتی که نترسد و صبر پیشه کند،‌  دچار ضرر نخواهد شد». اشاره او به وضعیت دلار در سال ۹۲ است،‌جایی که دلار از مرز ۴ هزار تومانی عقب نشست و تا سال ها در کانال ۳ هزار تومانی درجا زد.

پس از حدود ۴ سال نوسان محدود،‌ قیمت دلار در ابتدا تا ۲۰ هزارتومان رشد کرد و در دور جدید نوسان در سال ۹۹ تا ۳۲ هزار تومان نیز افزایش یافت. در نگاه اول، چنین تاکتیک معامله گری عاقلانه به نظر نمی رسد،‌ ولی مساله آنجاست که تجربه بازاری ها در دهه ۹۰ نشان می دهد که باید در نگه داری ریال تا حد زیادی محتاط باشند. افزایشی های بازار با تکیه بر ضرب المثل،‌ خریدار بازار برنده بازار است، دیگران را در انتهای سال تشویق به خرید ارز می کنند و از سوی دیگر، به فروشندگان هشدار می دهند که در صورت فروش متضرر خواهند شد.

دلار پشت خطی

با وجود چنین تشویق هایی،‌ بسیاری ازمعامله گران برای خرید ارز در قیمت های کنونی تردید دارند. همین دو ماه پیش بود که دلار تا کانال ۲۱ هزار تومانی پایین رفت و تصور برخی بازیگران ارزی این است که دلار یکبار دیگر نقاط دو ماه قبل را لمس خواهد کرد. به نظر می رسد در شرایط کنونی، معامله گران بیشتر در انتظار رسیدن یک خبر مهم به بازار هستند و ترجیح می دهند تا مرزهای حمایتی و مقاومتی شکسته نشده اند، خرید و فروش های سنگینی را صورت ندهند. روز سه شنبه هم با وجود تلاش های زیاد، دلار نتوانست مرز ۲۵ هزار تومانی را بشکند. دلار اگر در انتهای سال بتواند به کانال ۲۵ هزار تومانی برود، در معاملات پشت خطی نوروز میزان خریدها بسیار بیشتر خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید