صرافی های بانکی،‌ شاخص ارزی را به کانال پایین تر می برند؟

مقاصد متفاوت قیمت دلار در بازار ارز

کدخبر: ۳۹۹۷۳۲
اگر قصد خرید دلار داشته باشید، به احتمال زیاد، امروز از صرافی های بانکی می توانید اسکناس آمریکایی را در کانال ۲۳ هزار تومانی تهیه کنید. این در حالی است که در بازار آزاد، دلار به احتمال زیاد در همان کانال ۲۴ هزار تومانی باقی خواهد ماند.
مقاصد متفاوت قیمت دلار در بازار ارز

به گزارش اقتصاد نیوز، بررسی رفتار روزهای اخیر بازارساز و نوسان گیران نشان می دهد که این دو گروه اهداف متفاوتی دارند. قیمت دلار بر تابلوی صرافی های بانکی به تدریج در روزهای اخیر کاهش یافت تا اینکه در روز دوشنبه به ابتدای کانال ۲۴ هزار تومانی رسید. اگر این روند ادامه داشته باشد، به احتمال زیاد،‌ امروز صرافی های بانکی قیمت فروش خود را تا ۲۳ هزار و ۹۰۰ تومان پایین خواهند برد. این اتفاق به معنای آن است که یک فرد عادی با کارت ملی خود می تواند به این صرافی ها مراجعه کند و ۲ هزار و ۲۰۰ دلار را۵۰۰ الی ۷۰۰ تومان ارزان تر از بازار آزاد خریداری کند. البته برخی فعالان عنوان کرده اند،  کسانی که قبلا در سال ۱۳۹۹ از سهمیه خرید ارز خود از صرافی ها استفاده کرده اند،‌ نمی توانند از اختلاف یاد شده استفاده کنند.

دلار پشت خطی

در حالی که صرافی های بانکی در روزهای اخیر قیمت خود را کاهش داده اند،‌ در بازار آزاد، دلار توانسته است خود را بالای محدوده ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی نگه دارد. طبیعی است تا زمانی که این محدوده حمایتی حفظ شده است،‌ فروش های هیجانی در بازار صورت نخواهد گرفت. در شرایطی که بازارساز قصد دارد دلار را به کانال ۲۳ هزار تومانی از طریق صرافی های بانکی ببرد، معامله گران بازار آزاد، در مرحله اول تلاش می کنند کانال ۲۴ هزار تومانی را حفظ کنند و در مرحله دوم، قبل از پایان سال، برای شکست کانال ۲۵ هزار تومانی تلاش خواهند کرد. دلاری ها برای شکست مرز ۲۵ هزار تومانی نیاز به نرخ  حواله درهم بالای ۶ هزار و ۹۰۰ تومان دارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید