معامله گران سکه غافل گیر شدند

سه عامل نزول قیمت سکه

کدخبر: ۴۰۳۵۲۲
اقتصاد نیوز: در روزی که قیمت سکه در بازار نقدی توانست پایداری کند در معاملات پشت خط جو نزولی شد و قیمت سکه به زیر مرز حساس بازار رفت.
سه عامل نزول قیمت سکه

به گزارش اقتصادنیوز،کمتر معامله گری انتظار داشت که سکه امامی در معاملات پشت خطی روز دوشنبه به زیر محدوده ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی بازگردد. چنین بازگشتی در شرایطی رخ داد که بعدازظهر دوشنبه فلز گران بهای داخلی به بالای سطح حساس ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی رفته بود.

سکه پشت خطی2

نزول غیر منتظره قیمت دلار

 به گفته بازیگران باتجربه بازار، سه عامل قیمت سکه را تحت فشار قرار داد. اولی نزول غیرمنتظره دلار در معاملات پشت خطی به زیر مرز ۲۵ هزار تومانی بود. در واقع امید سکه بازان در روزهای اخیر به صعود قیمت دلار بوده است. روز دوشنبه، افزایش قیمت دلار به بالای مرز ۲۵ هزار تومانی جسارت سکه بازان در خرید را بیشتر کرد ولی افت دلار بار دیگر فروش های سکه بازان را بیشتر کرد.

سکه حباب

نوسان محدود قیمت طلا

عامل دومی که قیمت سکه را کاهشی کرد، ماندن اونس طلا زیر محدوده هزار و ۷۳۰ دلار بود. در واقع برخلاف انتظار معامله گران بازارهای جهانی، طلا نشانه افزایشی خاصی از خود بروز نداد و همین عامل موجب شد که سکه بازان بر روی نگه داری سکه ریسک زیادی نکنند. طبیعتا اگر امروز دلار به بالای مرز ۲۵ هزار تومانی برنگردد و طلای جهانی به نوسان زیر محدوده هزار و ۷۳۰ دلاری ادامه دهد، سکه شرایط کاهشی را تجربه خواهد کرد و حتی ممکن است بار دیگر به سوی محدوده ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان میل کند.

حباب قیمت سکه

عامل سومی که در معاملات پشت خطی سکه، میزان فروش ها را بالا برد، حبابی بود که پیرامون قیمت سکه وجود داشت. سکه امامی نزدیک به ۶ درصد با ارزش ذاتی خود فاصله دارد و همین مساله به عنوان یک عامل فشار بر قیمت فلز گران بهای داخلی عمل می کند.

 

سکه حباب

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید