نیم سکه طی یک روز ۴۰۰ هزار تومان افتاد

آشوب در بازار سکه/ سقوط قیمت نیم و ربع؟

کدخبر: ۴۰۳۰۲۸
اقتصادنیوز: قیمت سکه امامی با یک مرز مهم روبرو است که اگر از دست برود فاز ریزش جدی تر می شود. وضعیت در قطعه های کوچک ها(نیم سکه و ربع سکه) پر آشوب است اگر قیمت دلار بالا نرود سقوط در این بخش بازار جدی تر است.
آشوب در بازار سکه/ سقوط قیمت نیم و ربع؟

به گزارش اقتصادنیوز،اگر قرار باشد، امروز نیم سکه و ربع سکه راه روز شنبه را دنبال کنند، هر دو مرزهای حساس قیمتی را از دست خواهند داد. نیم سکه دیروز ۴۰۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید. با توجه به حباب حدودا ۲۸ درصدی،‌ نیم سکه ظرفیت افت بسیار بیشتری را دارد و در صورتی که امروز قیمت دلار به روند کاهشی خود ادامه دهد،‌ نیم سکه می تواند وارد کانال ۵ میلیون تومانی شود. ارزش ذاتی نیم سکه دیروز بعدازظهر در حدود ۵ میلیون تومان بود.

وضعیت در بازار ربع سکه شکننده تر است و این سکه کوچک بیش از ۶۳ درصد از ارزش ذاتی خود فاصله گرفته است. ربع سکه دیروز ۲۰۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. در صورت حفظ این روند،‌ ربع سکه امروز می تواند در کانال ۳ میلیون تومانی معامله شود. با این حال،‌ هر کدام از این سکه ها در صورت افزایش قیمت دلار می توانند در برابر افت قیمت مقاومت کنند. تا کنون نیز یکی از دلایل بالا ماندن حباب ربع سکه و نیم سکه امید معامله گران به افزایش قیمت دلار بوده است.

سکه پشت خطی2

مرز مهم در بازار سکه

سکه امامی در همان آغازین روز فعالیت جدی بازارها در سال ۱۴۰۰ مرز ۱۱ میلیون تومانی را از دست داد. امروز در صورتی که سکه به زیر سطح ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی برود، احتمال افت شدیدتر قیمت وجود خواهد داشت. افزایشی های سکه به برگشت این فلز گران بها به بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی خوشبین هستند.

سکه حباب

ارزش ذاتی سکه در روز شنبه کاهش چشم گیری پیدا کرد و در صورتی که امروز دلار افت محدودی را تجربه کند،‌ ارزش ذاتی سکه حتی می تواند به کانال ۹ میلیونی وارد شود.

سکه حباب

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید