دو دیدگاه خوب و بد برای آینده طلا

بیت‌کوین در مدار صعود/طلا به کدام سمت می‌رود؟

کدخبر: ۴۰۴۴۱۲
جهش تورم در سال 2021 باید برای فلز زرد مثبت باشد ، طلا می تواند به عنوان یک دیوار ضدتورم برای سرمایه گذاران عمل کند. همچنین فشار نرخ بهره واقعی نیز باید حامی قیمت طلا باشد.
بیت‌کوین در مدار صعود/طلا به کدام سمت می‌رود؟

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، در نشست صندوق بین المللی پول که در هفته گذشت، جروم پاول رئیس فدرال رزرو دوباره اعلام کرد که پیش بینی می کند قیمت ها تا حدی افزایش پیدا کند اما او معتقد است این تورم طولانی مدت نخواهد بود.

پاول در همین رابطه گفت: تفاوت زیادی بین افزایش قیمت های ناگهانی و یک دفعه‌ ای با افزایش قیمت مدوام در بازار وجود دارد. زمانی که در مورد تورم سخن می گوییم درواقع داریم درباره افزایش قیمت مدوام یا طولانی مدت صحبت می کنیم. اما زیاد یا کم بودن این تورم بیشتر به اتفاق ها باز می گردد.

از دیدگاه او، تورم بالا پدیده ای نیست که اقتصادهای جهانی در دو دهه گذشته تجربه کرده باشند. در حال حاضر فدرال رزرو تورم ۲ درصدی را پیش بینی می کند.

خوش بینی برای آینده

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا روز جمعه در گفت و گوی خود با سایت سی ان بی سی اعلام کرد: جدا از اینکه اقتصاد اروپا با بحران همه گیری ویروس کرونا دست و پنجه نرم کرد، توانست در سال جاری پله های ترقی را بالا رود.

او افزود: در حالی که من می دانم محدودیت های جدید کرونا می تواند تاثیرهای زیادی را بر اقتصاد بگذارد، اما من خوش بین هستم که اوضاع بهتر شود. انتهای این تونل روشنایی است.

 

شوک ناگهانی

قیمت طلا در روز جمعه پس از امتحان آستانه بازار، که در هفته میانگین 1.3 درصد افزایش یافت، نزول ناگهانی را در میانه روز تجربه کرد.  دلار همزمان با بازدهی خزانه داری آمریکا به سمت بالا حرکت کرد و همین موجب کاهش قیمت طلا شد. قیمت طلا در میانه روز به هزار و ۷۳۱ دلار رسید.به دنبال گزارش تورم تولید کننده و نتیجه ای که بیشتر از آنچه انتظار می رفت بود قیمت طلا دوباره صعودی شد. برخی کارشناسان معتقدند تورم در راه است. به همین دلیل قیمت طلا ممکن است از آن بهره مند شود ، به خصوص اگر تورم طولانی تر از آنچه بانکداران مرکزی و بازارها ادامه پیدا کند، این فلزگرانبها می تواند از این شرایط استفاده کند.

از این نظر جهش تورم در سال 2021 باید برای فلز زرد مثبت باشد ، زیرا طلا می تواند به عنوان یک دیوار ضدتورم برای سرمایه گذاران عمل کند. همچنین فشار نرخ واقعی بهره نیز باید حامی قیمت طلا باشد.

معاملات آتی طلا با 13.60 دلار یا 0.8 درصد کاهش به 1744.80 دلار در هر اونس رسید. با این حال ، در هفته ، 1.05٪ افزایش یافت. شاخص دلار که در برابر یورو و پنج ارز اصلی دیگر قرار دارد ، در نرخ 92.16 قرار گرفت.

با وجود برخی پیش بینی ها برای طلا  برخی کارشناسان دیگر آینده خوبی برای طلا شاهد نیستند.

سوفی گریفیتس ، تحلیلگر بازار کارگزار آنلاین OANDA ، گفت: با افزایش نرخ دلار و بازده اوراق خزانه داری آمریکا، طلا امروز بار دیگر از رده خارج شد، اگرچه هنوز هم در یک مسیر افزایش هفتگی قرار داشت.با افزایش انتظار درباره بهبود اقتصادی آمریکا، این احتمال وجود دارد که حرکت رو بالا در طلا، کوتاه مدت باشد.

در حال حاضر قیمت طلای نقدی با کاهش بیش از ۱۲ دلار به قیمت هزار و ۷۴۳ دلار رسید.

بازار

 

بیت کوین زیر ۶۰هزار دلار

براساس داده های بازار ، سقف فعلی بازار بیت کوین 1 تریلیون دلار  است این رقم در حدود 10٪ از بازار طلا است بازار طلا در حدود 11 تریلیون دلار ارزیابی می شود. سرمایه گذاران افسانه ای پل تودور جونز و ری دالیو هر دو ویژگی های منحصر به فرد بیت کوین را با طلا مقایسه کردند و باعث جلب توجه بیشتر شرکت ها ، بیمه ها و مدیران صندوق ها شد.

بیت کوین

بازار رمزنگاری دوباره روند صعودی گرفته است و 10 ارز دیجیتالی برتر یک بار دیگر صعودی شدند. افزایش بیت کوین (BTC) در حالی ادامه می یابد که موسسات و افراد همچنان در حال سرمایه گذاری بر این ارزها هستند. با افزایش انتظارات از بهبود، قیمت بیت کوین همچنان محدود باقی ماند و در طی دو هفته اخیر بین 60،100 دلار و 53،696 دلار در نوسان بوده است. دارندگان بیت کوین در حال افزایش سهام خود هستند. آخرین باری که این اتفاق افتاد ، BTC زیر 10،000 دلار معامله شد و این نشان دهنده یک موقعیت مثبت است که منعکس کننده قیمت بیت کوین نیست.در حال حاضر قیمت بیت کوین ۵۸ هزار و ۳۳۵ دلار است.

 

بیت کوین

براساس گزارش بانک آمریکا، پول های بیشتری نسبت به ۱۲ سال گذشته در پنج ماه اخیر وارد بازار سهام شده است. از ماه نوامبر(آذر) ، 569 میلیارد دلار به صندوق های سهام جهانی وارد شده است ، در حالی که 452 میلیارد دلار از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۰ در سهام خرج شده است.

در عین حال انتظارات برای رشد اقتصادی در حال افزایش است.

بر اساس گزارش فدرال رزرو آتلانتا پیش بینی می شود تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول 6.2 درصد افزایش پیدا کند. برای سال ، مقامات بانک مرکزی انتظار رشد 6.5 درصدی را دارند که سریعترین رشد سالانه از سال 1984 است.

بازار

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید