ایلان ماسک رتبه اول ثروت جهان را از دست داد

روز بد طلا و بیت کوین/ موضع فدرال رزرو درباره ارز دیجیتال ملی

کدخبر: ۳۹۵۱۴۰
در روزی که گذشت طلا و بیت کوین هر دو روز خوبی نداشتند و روند کاهشی به خود گرفتند. جرم پاول هم موضع فدرال رزرو را برای راه اندازی یک ارزدیجتال ملی اعلام کرد.
روز بد طلا و بیت کوین/ موضع فدرال رزرو درباره ارز دیجیتال ملی

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، در روزی که گذشت پولدارترین فرد جهان بخشی از ثروت خود را از دست داد این اتفاق موجب شد او رتبه پولدارترین فرد جهان را نیز از دست بدهد.

ایلان ماسک ، رئیس تسلا ، پس از فروش اخیر سهام شرکت خودروساز برقی ، عامل اصلی ثروت او، عنوان خود را به عنوان ثروتمندترین فرد جهان از دست داد.

سهام تسلا از زمان رسیدن به بالای 880 دلار در اوایل ژانویه(دی) ، بیش از 20 درصد سقوط کرده است.

شرکت تسلا در این هفته دچار افت شدید قیمت شد ، که به سرمایه گذاری پرخطر 1.5 میلیارد دلاری (1 میلیارد پوندی) بیت کوین وابسته بود. ماسک در روزی که گذشت ۱۵ میلیارد  دلار سرمایه خود را از دست داد.

این سقوط ارزش سهام، جف بزوس ، رئیس آمازون را به رتبه اول لیست ثروتمندان بازگرداند. رقابت جف بزوس و ایلان ماسک از سال ها قبل ادامه دارد و این رقابت موجب شده بارها سیاست های یکدیگر را نقد کنند. برای مثال بزوس درباره ایده سفر به فضا ماسک گفته بود اول در نوک قله اورست زندگی کنید بعد اگر توانستید به زندگی در یک کره دیگر. 

روزنامه واشنگتن پست نیز در گزارشی با اشاره به ایده های ماسک برخی از آنها را گام اشتباه او در مدیریت توصیف کرد این روزنامه ایمیلی به ماسک زده در این باره زده و از او یک پاسخ کوتاه دریافت کرده است" سلام من را به عروس گردان خود برسانید" کنایه ماسک به سهامدار بودن بزوس در واشنگتن پست است و اشاره او به عروسک گردان نیز متوجه بزوس است.

تغییر دنده برای دلار دیجیتال

اما روز گذشته جرم پاول رئیس فدرال رزرو نیز  در کمیته بانکی گزارشی ارائه کرد او گفت برای بهبود اقتصاد مسیر زیادی پیش رو است زیرا هنوز میلیون ها آمریکایی بیکار هستند. پاول اعتقاد دارد:اقتصاد تا اهداف اشتغال و تورم ما فاصله زیادی دارد و ممکن است مدتی طول بکشد تا پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشید " سرعت تا "پیشرفت چشمگیر بیشتر" حاصل شود. اما بخشی از شهادت پاول به احتمال راه اندازی "دلار دیجیتال" باز می گشت.پاول گفت که در مورد چگونگی ایجاد یک دلار دیجیتال سوالات قابل توجهی در مورد فن آوری و سیاست های وابسته وجود دارد.

در گذشته ، پاول گفته بود که فدرال رزرو در حال بررسی دلار دیجیتال یا ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) است و حتی بررسی آن را با MIT آغاز کرده بود.با این وجود ، امروز گفت: فدرال رزرو برای اجرای آن عجله ای ندارد. پاول پیش از این گفته بود که هنگام رسیدن به ارزهای دیجیتال ، درست بودن مهمتر از اولین بوده است. او در جلسه امروز تکرار کرد که از آنجا که دلار آمریکا ارز ذخیره جهان است ، ایالات متحده نیازی به معرفی سریع یک نوع دیجیتال ندارد.

با ثابت نگه داشتن ترس از تورم ، شاخص دلار آمریکا (DXY) در برابر سایر ارزهای دیگر زیر سطح پشتیبانی قرار گرفت و ارزشگذاری ۹۰.۵۰ واحد شده است.

بازار

جایگاه ایلان در سقوط خود

ارزش بیت کوین طی هفته ها پس از آنکه تسلا فاش کرد 1.5 میلیارد دلار ارز دیجیتالی خریداری کرده و قصد دارد آن را به عنوان پرداخت بپردازد ، به طور تقریبی 50 درصد جهش کرد.

اما از زمان صعود به بالای 57هزار دلار در روز یکشنبه ، ارز رمزنگاری شده به طور تقریبی 20 درصد کاهش یافت. روز سه شنبه با کمتر از 48هزار دلار معامله شد – البته هنوز هم بیشتر از زمانی که میزان خرید خود را اعلام کرده، است.

همانطور که ماسک کمک کرد تا بیت کوین رشد ، ممکن است مقصر برخی از افتهای اخیر بیت کوین نیز خودش باشد.

 

روز بد برای تمام ارزهای دیجیتالی

اتریوم از بالاترین حد خود در تاریخ 18 فوریه نزدیک به 25 درصد سقوط کرد ، بیت کوین 20 درصد از بالاترین نرخ خود در 21 فوریه افت پیدا کرد. در حال حاضر بیت کوین ۴۷ هزار و ۳۸۱ دلار و اتریوم با کاهش ۱۵ درصد به هزار و ۵۰۱ دلار رسید.

بیت کوین

افت طلا بعد از صعود در روز گذشته

طلا نقدی در روز دوشنبه روند افزایشی را تجربه کرده بود و توانست دوباره به کانال ۱۸۰۰ دلار برگردد، اما امروز با کاهش اندکی رو به رو شد.

بر اساس گزارش مارکت واچ، به دنبال اولین روز شهادت جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو دو روزه در کنگره، معاملات آتی طلا با ضرر ملایمی به پایان رسید.

تایلر ریشی ، سردبیر در سونس ریسرچ ، گفت: افزایش ناچیز دلار آمریکا به عنوان فشار متوسط روی فلزات گرانبها عمل کرد ، اما بین عملکرد طلا و بازده اسکناس خزانه داری رابطه قابل توجه تری وجود دارد.

درآغاز بازار، بازده خزانه داری در اوج خود ظاهر شد ، زیرا پاول موضع سیاست بسیار خفیف و صبوری را تکرار کرد ، که باعث شد طلا به ثبات برسد و از ضررهای بزرگتری جلوگیری کند. هر اونس طلای آوریل(اردیبهشت) 2.50 دلار یا 0.1 درصد کاهش یافت و قیمت هر اونس 1،805.90 دلار شد.

در حال حاضر قیمت هر اونس طلای نقدی با کاهش ۵.۳ دلار یا ۰.۳ درصد به ارزش ۱۸۰۵ دلار رسید.

gold

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید