دلار از کف بالا آمد

جهش بیت کوین باچراغ سبز وال استریت/ روز صفر قیمت طلا

کدخبر: ۳۹۲۳۰۳
در روزی که گذشت بیت کوین دوباره رکورد زد و به بیش از ۴۸ هزار دلار رسید. دلیل چنین رشدی چراغ سبز وال استریت بود. دلار از کف بالا آمد و طلا روز صفری را پشت سر گذاشت.
جهش بیت کوین باچراغ سبز وال استریت/ روز صفر قیمت طلا

بر اساس گزارش اقتصادنیوز،  در روزی که گذشت قیمت بیت کوین علاوه بر اینکه به تیترهای روز گذشته که از تمام شدن مهمانی آن سخن می گفت توجه نکرد بلکه دوباره رکورد تازه ای زد و بیشتر از گذشته به ۵۰ هزار دلار نزدیک شد. در حالی که بقیه بازارها مانند طلا و نفت با روند کاهشی رو به رو شدند.

 

واکنش طلا به شاخص های اقتصادی

براساس گزارش اینوستینگ، طلا صبح پنجشنبه در آسیا پایین آمد این نزول به دلیل  پایین بودن داده های تورم ایالات متحده و تقویت دلار بود.

داده های منتشر شده در روز چهارشنبه افزایش ملایمی در قیمت های مصرف کننده ژانویه(دی) در ایالات متحده را نشان می دهد قیمت بالای بنزین همراه با استفاده کمتر سوخت در صنعت هواپیمایی به دلیل شیوع ویروس کرونا باعث کاهش انتظارات از شتاب مداوم تورم در سال 2021 شده است.

شاخص اصلی قیمت مصرف کننده (CPI) ۱.۴ درصد نسبت به سال گذشته رشد کرد که زیر 1.5٪ رشد پیش بینی های آماده شده توسط Investing.com و رشد 1.6٪ دسامبر(آذر) CPI بوده است.  شاخص ماهانه ثابت بود ، در حالی که رشد 0.2 درصدی و رشد 0.1 درصدی در دسامبر ثبت شده بود.

شاخص مصرف کننده در ماه ژانویه (دی) 0.3٪ نسبت به دسامبر 0.2٪ رشد کرد و نسبت به سال گذشته 1.4٪ رشد داشت که کمتر از پیش بینی رشد 1.5٪ اما بالاتر از رشد 1.3٪ دسامبر بود.

بازار

طلا به چه چیزی واکنش نشان داد؟

آیا آمار عامل نزول قیمت طلا بود؟ گزارش کیتکو می گوید: افت قیمت طلا دلیل دیگری داشته است. بازار طلا همچنان دستاوردهای متوسطی را حفظ کرده است زیرا قیمت طلا در واکنش به افزایش بی ثباتی در بازار کار ایالات متحده واکنش چندانی نداشت ، هفته گذشته تعداد کارگران آمریکایی برای دریافت مزایای بیمه بیکاری بیش از تعداد انتظارات بود.

روز پنجشنبه وزارت کار ایالات متحده گفت که مطالبات هفتگی بیکاری با 19،000 کاهش به 793،000 رسید ، در مقایسه با تخمین هفته قبل 812،000 ادعا شده بود.

در همین حال ، یک منبع دولتی در روز چهارشنبه گفت که واردات طلای هند در ژانویه از سال 2020، معادل 72 درصد افزایش یافته است. این خبر برای بازار خوب است زیرا افزایش تقاضای خرده فروشی موجب اصلاح قیمت ها به سوی بالا می شود هند یکی از بازارهای بزرگ جواهرات را به خود اختصاص داده است از بالاترین رکورد در خریداران خرده فروشی و جواهرات موجب ادامه رشد می شود.

بازار طلا در حالیکه همچنان در زیر مقاومت بحرانی حدود 1850 دلار در هر اونس قرار دارد ، واکنش چندانی نسبت به آخرین گزارش اقتصادی نشان نمی دهد. معاملات آتی طلای آوریل آخرین بار در هر اونس 1844.10 دلار معامله شد که در روز 0.08 درصد رشد داشت.

با این حال قیمت طلا در پایان معاملات نقدی شب گذشته نسبت به چهارشنبه بدون تغییر ماند و در سطح 1826 دلار بسته شد.

 

بازار

دلار از کف بالا آمد

صبح روز پنجشنبه دلار در آسیا افزایش یافت اما در نزدیکی پایین ترین سطح دو هفته روند خود را ادامه یافت. تورم کمتر از حد انتظار ایالات متحده و وعده فدرال رزرو برای پایین نگه داشتن نرخ بهره همچنان باعث افزایش انتظارات سرمایه گذاران از بازده ناچیز از واحد پول ایالات متحده می شود.

در حال حاضر، شاخص دلار آمریکا دربرابر یورو که سبد ارزهای دیگر را ردیابی می کند،با 0.01٪ افزایش به 90.415 رسید. پس از انتشار اطلاعات تورم ایالات متحده ، این شاخص به پایین ترین سطح دو هفته ای 90.249 کاهش یافت.

دلار که به طور معمول معکوس به سمت طلا حرکت می کند ، در روز پنجشنبه از پایین ترین سطح دو هفته ای پس از انتشار اطلاعات، به آرامی افزایش یافت. جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو  هشدار داد iکه بازار کار ایالات متحده "تا بهبود کامل" فاصله دارد و در سخنرانی روز چهارشنبه خواستار یک تلاش گسترده ملی برای بازگرداندن آمریکایی ها به کار پس از کرونا شد.

بازار

رکوردهای متعدد بیت کوین

براساس گزارش سی ان بی سی، قیمت بیت کوین برای دومین بار در این هفته از سطح ۴۸ هزار دلار عبور کرد و به بالاترین حد خود رسید ، زیرا بانک نیویورک ملون گفت که خدمات نگهداری دارایی های دیجیتال را ارائه می دهد.براساس اطلاعات سایت صنعت CoinDesk ، ارزشمندترین ارز رمزنگاری شده در جهان رکورد روزانه 48هزار297 دلار را صبح روز پنج شنبه ثبت کرد.

بیت کوین

BNY Mellon بانک نیویورک ملون ، قدیمی ترین بانک آمریکا ، روز پنجشنبه گفت: تأمین مالی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را آغاز می کند و اجازه می دهد این ارزها به همان شبکه مالی که در حال حاضر  سهام سنتی تر مانند اوراق قرضه و دارایی خزانه داری ایالات متحده استفاده می کنند دسترسی داشته باشند.رومن رگلمن ، رئیس دیجیتال در BNY Mellon ، گفت: "BNY Mellon افتخار دارد که اولین بانک جهانی است که برنامه های خود را برای ارائه یک سرویس یکپارچه برای دارایی های دیجیتال اعلام کرده است."براساس Coin Metrics  با این خبر بیت کوین با ثبت یک شروع قوی در سال 2021 ، کار خود را آغاز کرد قیمت بیت کوین در ساعت 8:30 صبح در نیویورک با 7.7٪ افزایش به حدود 48 هزار و 250 دلار رسید.

اقدام بانک ملون یک گام بزرگ برای بانکهای پشتیبان وال استریت است زیرا تاکنون نگرانی بانک ها در مورد خطرات نظارتی ، قانونی و ثبات باعث شد آنها تمایلی برای تماس مستقیم با بازارهای رمزنگاری نداشته باشند. اما همچنان که قیمت بیت کوین و سایر دارایی های دیجیتال در حال افزایش است ، محبوبیت بیشتری بین مدیران دارایی ، صندوق های تامینی و سایر سرمایه گذاران نهادی پیدا کرده است.

پیش از این مدیران ارشد صندوق های دارایی از نبود اعتماد در وال استریت به ارزهای دیجتال صحبت می کردند و اعتقاد داشتند این بی اعتمادی گرمی بازار این نوع ارزها را از بین می برد.

با وجود تا 48 هزار اما در ادامه کار قیمت این ارز دیجتالی تعدیل شد و در حال حاضر قیمت هر بیت کوین با  ۵.۴۴ درصد رشد در سطح ۴۷ هزار و ۷۰۱ دلار قرار دارد.

بیت کوین

افت قیمت نفت

براساس گزارش اینوستینگ، قیمت نفت خام روز پنجشنبه در حالی کاهش یافت که دو نهاد پیشرو این صنعت پیش بینی های محتاطانه ای را برای تقاضای جهانی در سال جاری ارائه کردند.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدییت ایالات متحده 0.6٪ کاهش یافت و به 58.33 دلار در هر بشکه رسید در حالی که معاملات آتی نفت خام برنت با 0.4٪ کاهش به 61.23 دلار در هر بشکه رسید.

معاملات شاخص RBOB بنزین ایالات متحده با 0.2٪ کاهش به 1.6490 دلار در هر گالن رسید.در حالی که هر دو آژانس بین المللی انرژی و سازمان کشورهای صادر کننده نفت پیش بینی کرده اند که تقاضا در اواخر سال برگشت خوبی داشته باشد ، هر دو پیش بینی های خود یا سال را به طور کلی کاهش دادند به دلیل تأثیر محدودیت های بیش از حد انتظار در شروع سال در بیشتر نیمکره شمالی ، به ویژه در اروپا موجب افت شد.

بازار

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید