سکه از افزایش طلا بهره برد

رعایت حد ضرر در بازار ارز + نمودار

کدخبر: ۴۰۶۳۳۲
اقتصادنیوز: امروز 28 فروردین 1400 مرز 25 هزار تومانی دلار شکسته نشد.
رعایت حد ضرر در بازار ارز + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز در حالی که در معاملات پشت خطی روز جمعه تحرکات افزایشی وجود داشت، روز شنبه، بازار با قدرت فعالیت فروشندگان مواجه شد و قیمت دلار حدود ساعت 5 عصر در محدوده 24 هزار و 850 تومان مورد معامله قرار گرفت. در مقابل در بازار موازی، سکه امامی به کاهش قیمت دلار بی اعتنایی کرد و به بالای محدوده 10 میلیون و 600 هزار تومانی رفت. سکه ساعت 5 عصر با قیمت 10 میلیون و 640 هزار تومان به فروش می رفت که افزایش نیم درصدی نسبت به روز چهارشنبه داشت. علت رشد قیمت سکه افزایش بهای طلای جهانی درانتهای هفته گذشته بود. فلز گران بهای داخلی با تکیه بر همین رشد جزیی روز شنبه توانست در صدر جدول بازدهی قرار بگیرد. در این روز، بازار سهام روند منفی داشت و شاخص کل این بازار نزدیک به 8 دهم درصد از ارزش خود را از دست داد. دلار نیز به افت 3 دهم درصدی اکتفا کرد.

نوسان دلار در دامنه محدود

امروز دلار توان افزایش خاصی را از خود نشان نداد ولی در برابر نزول به زیر محدوده 24 هزار و 700 تومانی نیز مقاومت کرد. کف قیمت دلار در روز شنبه 24 هزار و 770 تومان بود و سقف قیمت نیز در همان ابتدای روز به ثبت رسید که اسکناس آمریکایی در محدوده 24 هزار و 900 تومانی نوسان می کرد.

به گفته فعالان، یکی از عواملی که در افت قیمت دلار تاثیر داشت،‌کاهش تقاضا در بازار حواله ای بود. نرخ حواله درهم در روز شنبه به محدوده 6 هزار و 830 تومانی ریخت. افت حدودا 50 تومانی درهم موجب شد که انتظارات کاهشی در بازار ارز تقویت شود. در کنار این، عده ای باور داشتند، اخبار مثبت منتشر شده از مذاکرات هسته ای موجب شد که از ساعت 6 بعدازظهر سرعت افت قیمت بیشتر شود. با این حال، شماری از بازیگران بازار باور دارند، بازارساز بیشتر به دنبال نگه داشتن بازار در دامنه ای محدود و خسته کردن نوسان گیران است. از نگاه این گروه،‌ بازار طی روزهای آتی نیز افزایش یا کاهش خاصی را تجربه نخواهد کرد و پشت خط 25 هزارو 200 تومانی به نوسانات محدود خود ادامه خواهد داد.

به نظر می رسد بازارساز نیز به قیمت های پایین تر از نرخ های کنونی دلار در خیابان فردوسی باور دارد،‌ مخصوصا اینکه دلار در بازار متشکل ارزی در محدوده 23 هزار و 800 تومانی معامله می شد.

  • بازدهی بازارها 28 فروردین 1400
  • بازدهی بازارها 28 فروردین 1400
  • بازدهی بازارها 28 فروردین 1400
  • بازدهی بازارها 28 فروردین 1400
  • بازدهی بازارها 28 فروردین 1400
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید