پیش بینی بازار ارز روز شنبه؛

قیمت کلیدی دلار در بازار ارز/توصیه به آماتورها

کدخبر: ۴۰۷۷۲۴
اقتصاد نیوز: در بازار روز شنبه قیمت دلار هرات در کانون توجه است. در عین حال هر چه زمان بیشتری از 1400 می گذرد توصیه ها درباره آینده بازار ارز و قیمت دلار در روزهای پیش رو بیشتر شفاف می شود.
قیمت کلیدی دلار در بازار ارز/توصیه به آماتورها

به گزارش اقتصادنیوز،«نظاره‌گر وقایع بازار دلار باشید». این جمله‌ای است که به تکرار در دو روز انتهایی هفته گذشته، از سوی معامله گران باتجربه بازار شنیده می‌شد. آن‌ها اعتقاد داشتند، اگر کسی در سال ۱۴۰۰ خریدوفروش خاصی را صورت نداده است، چند روز دیگر نیز صبر کند تا تکلیف مذاکرات هسته‌ای یا نقاط حمایت و مقاومت دلار مشخص شود.

به‌طور مشخص، بازیگران فنی بازار اعتقاددارند، تا زمانی که دلار زیر محدوده ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومانی قرار دارد، بهتر است که موقعیت خرید جدیدی ایجاد نشود و تا هنگامی‌که به زیر محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی نرفته است، فروش‌های جدیدی صورت نگیرد.از نگاه آن‌ها،موقعیت‌های خریدوفروش در دامنه ۲۳ هزار و ۸۰۰ تا ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان چندان جذاب نیست.

از سوی دیگر، باتجربه‌های بازار باور دارند که وقایع سیاسی نقش مهمی در نوسانات آتی دلار دارند. به اعتقاد آن‌ها، طی روزهای آتی خبرهای بیشتری درباره مذاکرات هسته‌ای منتشر خواهد شد که ممکن است مشخص کند، قبل از انتخابات ایران، توافقی صورت خواهد گرفت یا همه‌چیز به بعد انتخابات موکول خواهد شد. آن‌ها انتظار دارند، درصورتی‌که توافقی حاصل نشود، حجم خریدها در بازار ارز صعودی شود و بخشی از تقاضای به تعویق افتاده نیز سعی کند نیاز خود را مرتفع کند. عده زیادی در هفته‌های اخیر سعی کردند خریدی صورت ندهند، چراکه انتظار پایین آمدن بیشتر قیمت‌ها رادارند.

شب گذشته حسین عبده تبریزی در کلاب هاوس اظهار کرد: سرمایه‌گذاران و فعالان بازارها توصیه می‌کنم با دلار 22 هزار تصمیم‌های خود را بگیرند. این اظهارنظر نشان می‌دهد از دیدگاه این صاحب‌نظر کف قیمت دلار فعلاً و با فرض به نتیجه نرسیدن مذاکرات در این محدوده است.

دلار پشت خطی

قیمت مهم دلار برای بازار ارز

در بازار ارز تهران معمولاً دو نرخ مهم است قیمت دلار هرات و قیمت درهم امارات. ازنظر معامله گران‌قیمت دلار در بازار هرات 23 هزار و 400 تومان است. گفته می‌شود اگر این کف شکسته شود قیمت در این بازار مجاور ممکن است وارد کانال 22 هزار تومان شود اما اگر این کف مقاومت کند امکان صعودی شدن قیمت‌ها وجود دارد.

برای روز جاری به‌احتمال‌زیاد، معامله گران به حرکت درهم در محدوده ۶ هزار و ۵۰۰ تومانی نیز بسیار دقت خواهند کرد. شکست مرز یادشده می‌تواند حتی موجب شود که قیمت اسکناس آمریکایی در بازار ارز تهران به زیر محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی هدایت شود. البته عدد طلایی درهم در معاملات پشت خطی 20 تومان بالا رفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید