گزارش نیمروزی از بازار ارز و سکه

تغییر کانال قیمت دلار/ قیمت سکه لب مرزی شد

کدخبر: ۴۰۷۰۲۵
قیمت سکه و دلار روند نزولی اکید را در طول معاملات نیمه اول روز دنبال کردند. سکه با افت 230 هزار تومانی نسبت به روز گذشته روی رقم 10 میلیون تومان قرار گرفت و دلار با کاهش 530 تومانی نسبت به روز گذشته روی رقم 23 هزار و 650 تومان ایستاد.
تغییر کانال قیمت دلار/  قیمت سکه لب مرزی شد

به گزارش اقتصاد نیوز، قیمت دلار آمریکا نسبت به روز گذشته 530 تومان کاهش یافت و روی رقم 23 هزار و 650 تومان قرار گرفت. قیمت سکه نیز با ثبت کاهش 230 هزار تومانی نسبت به روز گذشته روی رقم 10 میلیون تومان معاملات نیمه اول روز را به پایان رساند، اما با توجه به وارد شدن مجدد طلای جهانی به فاز صعودی انتظار افزایش قیمت سکه در ادامه معاملات می‌رفت.

مهم‌تر از کاهش قیمت سکه و دلار، روند تغییرات آن در معاملات نیمه اول روز بود. سکه و دلار در معاملات نیمه اول روز روند نزولی اکید را دنبال کردند و وارد فاز نزولی شدند.

تغییرات قیمت سکه در 31 فروردین

روند نزولی سکه در شروع معاملات روز سه‌شنبه ادامه یافت. سکه با کاهش 130 هزار تومانی نسبت به قیمت انتهایی روز گذشته، کار خود را با نرخ یک میلیون و 100 هزار تومان آغاز کرد. بر این اساس قیمت سکه نسبت به دیروز در حدود 13 درصد کاهش یافت. قیمت سکه در ادامه معاملات نیز افت کرد و معاملات نیمه اول روز را با قیمت 10 میلیون تومان به پایان رساند.

کاهش قیمت در شروع معاملات روز سه‌شنبه به سکه محدود نشد. قیمت نیم‌سکه در شروع معاملات نسبت به دیروز 10 هزار تومان کاهش یافت و روی رقم 5 میلیون و 590 هزار تومان قرار گرفت. طلای گرمی نیز حدود 14 هزار تومان کاهش قیمت داشت و در شروع معاملات یک میلیون و 6 هزار تومان معامله شد.

سکه ربع بدون تغییر نسبت به روز گذشته کار خود را با قیمت 3 میلیون و 800 هزار تومان آغاز کرد. سکه گرمی هم نسبت به نرخ انتهایی دیروز تغییر قیمت نداشت و 2 میلیون و 150 هزار تومان معامله شد.

احتمالا چند عامل در افت قیمت سکه نقش داشتند. قیمت طلای جهانی که امیدهای زیادی به رشد آن در هفته جاری وجود داشت، در روز سه‌شنبه روند نزولی را دنبال کرد. روند قیمتی طلا در روز سه‌شنبه باعث شد تمام رشد دیروز طلا از بین رفته و بازدهی منفی نسبت به قیمت بسته شده هفته گذشته را به ثبت رساند. طلای جهانی که در روز گذشته به مرز 1790 دلار نزدیک شده بود، در پایان معاملات روز گذشته و شروع معاملات امروز به زیر 1770 دلار افت کرد و واکنش سکه بازار داخل را بر انگیخت.

البته طلا دوباره وارد فاز صعودی شد و در زمان نوشتن این گزارش خود را به بالای 1770 دلار کشیده بود، در نتیجه، اینکه قیمت سکه در ادامه معاملات قدری رشد کند، وجود داشت.

بیت کوین که انتظار می‌رفت بعد از افت قیمت نسبتا شدید روز یکشنبه وارد فاز صعودی شود، امروز نیز تغییراتی منفی را به ثبت رساند. همراه شدن این رویداد با امیدها به آینده مذاکرات هسته‌ای و صحبت از توافق موقت، ممکن است توجه سرمایه‌گذاران را به دارایی‌هایی که در شرایط ثبات جذابیت دارند جلب کرده باشد. البته روند کاهشی قیمت دلار نیز به احتمال زیاد در افت قیمت سکه تاثیرگذار بوده است.

تغییرات قیمت دلار آمریکا

دلار آمریکا کار خود را با کاهش 360 تومانی نسبت به روز گذشته و روی قیمت 23 هزار و 820 تومان آغاز کرد. اما چیزی که بیش‌تر از کاهش 1.5 درصدی قیمت دلار در شروع معاملات جلب توجه می‌کرد، روند کاهشی آن در ادامه معاملات نیمروز بود. قیمت دلار در شروع معاملات به صورت پیوسته افت کرد و تا سطح 23 هزار و 650 تومان تومان پایین آمده بود. این روند تغییرات در روزهای اخیر بی‌سابقه بود و معمولا شاهد تغییرات نوسانی بودیم. دلار وارد فاز نزولی شده بود و احتمالا مهم‌ترین دلیل این امر افزایش امیدواری‌ها به آینده مذاکرات هسته‌ای بود.

روند کاهشی قیمت درهم

قیمت درهم امارات در شروع معاملات نسبت به نرخ انتهایی دیروز 65 تومان کاهش یافت و روی رقم 6 هزار و 590 تومان قرار داشت. درهم مانند دلار روند کاهشی را ادامه معاملات نیمه اول روز نیز دنبال کرد و تا سطح 6 هزار و 530 تومان پایین آمد. اما با توجه به افت شدید قیمت دلار و روند نزولی آن و اینکه افت دلار پیش از درهم اتفاق افتاد، محتمل است که افت درهم معلول افت قیمت دلار باشد نه علت آن.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید