طلا سرمایه گذاران را ناامید کرده است؟

پیش‌بینی صفر برای صعود طلا/ اتفاق نادر در بازار

کدخبر: ۴۰۹۳۲۱
برای اولین بار در تاریخ نظرسنجی کیتکو از بین 15 تحلیل گر گزینه صعود قیمت طلا رای نداشت تا در هفته جاری مقابل پیش بینی قیمت طلا از دید 15 کارشناس وال استریت عدد صفر درج شود. این اتفاق نادر برای اولین بار رخ داده است. چند هفته پیش نیز گزینه نزولی هیچ طرفداری نداشت.
پیش‌بینی صفر برای صعود طلا/ اتفاق نادر در بازار

به گزارش  اقتصادنیوز، ناامیدی در حال ورود به بازار طلا است زیرا قیمت حتی در شرایطd که شاهد افزایش فشار تورم ، سیاست پولی فوق العاده انبساطی و دولتی است که می خواهد پول بیشتری خرج کند ، نتوانسته مرز 1800 دلار را بشکند.

طبق آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز ، تحلیلگران به سرمایه گذاران هشدار می دهند که اگر در این شرایط فعلی طلا نتواند افزایش پیدا کند ، پس باید به دنبال قیمت های پایین تر باشید. با این حال ، بسیاری از تحلیلگران می گویند که پشتیبانی اخیر می تواند حرکت جدیدی را به بازار جذب کند.

باب هابرکورن ، کارگزار ارشد کالاهای RJO Futures ، گفت: « اکنون زمان دور شدن از بازار طلا نیست. طلا اکنون در حال دست و پنجه نرم کردن با قیمت ها است.»

بازار طلا با تغییر چشمگیر احساسات روبرو شده است زیرا قیمت هر اونس نمی تواند از بالای مقاومت بحرانی عبور کند. دو هفته پیش ، در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز ، برای اولین بار ، هیچ رأی نزولی در بین تحلیلگران وال استریت مشاهده نشد.

در این هفته ، برای اولین بار در تاریخ نظرسنجی ، هیچ رأی صعودی برای طلا وجود نداشت.دقیقا عکس اتفاقی که دو هفته قبل رخ داد در آن زمان همه رای به صعود داده بودند. در آن زمان گفته شد این اتفاق در پیش بینی قیمت طلا نادر است اما این هفته در جهت عکس آن زمان یک اتفاق نادر دیگر رقم خورد گزینه صعود هیچ طرفداری نداشت.

اوله هانسن ، رئیس استراتژی کالاهای بانک ساکسو ، گفت: « طلا ناامید کردن سرمایه گذاران طلا را به خوبی انجام داده است.»

طلا

در این هفته ، 15 تحلیلگر در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. از این تعداد ، هشت تحلیلگر ، یا 53٪ ، گفتند که آنها طلا را نزولی پیش بینی کردند. در همان زمان ، هفت تحلیلگر ، یا 47٪ ، گفتند که آنها در هفته آینده نسبت به قیمت ها بی طرف هستند.

در همین حال ، در مجموع 954 رای در نظرسنجی های آنلاین خرده فروش ها به دست آمد. از این تعداد ، 512 پاسخ دهنده یا 54٪ به دنبال افزایش طلا در هفته بودند. 249 نفر دیگر ، یا 26٪ ، نزولی اعلام کردند ، در حالی که 193 رای دهنده ، یا 20٪ ، بی طرف بودند.

برخی از تحلیلگران خاطرنشان کرده اند در حالی که طلا قادر به شکستن سطح 1800 دلار در هر اونس نبوده است. همچنین موفق شده است پشتیبانی اولیه بالای هر اونس 1750 دلار را پیدا کند. معاملات آتی طلا در ماه ژوئن (تیر) با قیمت هر اونس 1765.90 دلار معامله شد که نسبت به هفته گذشته 0.61 درصد افت داشت.

در حالی که احساسات در بازار طلا تیره و تاریک شده است ، فراتر از عناوین خبری ، بسیاری از تحلیلگران گفتند که به دنبال خرید طلا با قیمت پایین تر هستند.

آدریان دی ، رئیس مدیریت دارایی آدریان دی گفت :« طلا باید سطح 1745 دلار را آزمایش کند ، سقفی برای دو ماه گذشته که از آن در اوایل ماه شکسته شد. هرچه قیمت طلا زودتر کف جدید را آزمایش کند ، بهتر است. دراز مدت برای طلا بسیار مثبت است ، با افزایش تورم در حال حاضر این اتفاق کاملا مشهود است ، اما فدرال رزرو از انجام هر کاری در این باره امتناع می ورزد .»

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید