هفته های آینده برای بازار مهم خواهد بود

بازگشت شکوهمندانه طلا/ اتفاقات جالب در انتظار بیت کوین

کدخبر: ۴۰۰۶۱۰
قیمت طلا بالاخره توانست بازدهی اوراق قرضه را نادیده بگیرد و به سطح فنی قوی نزدیک شود. قیمت بیت کوین نیز افزایشی شد تا برخی پیش بینی کنند اتفاقات جالبی در انتظار بیت کوین است.
بازگشت شکوهمندانه طلا/ اتفاقات جالب در انتظار بیت کوین

براساس گزارش اقتصادنیوز، در آخرین روز سال ۹۹، قیمت بیت کوین و طلا روند افزایشی داشتند اما کارشناسان پیش بینی می کنند چند هفته آینده اتفاق های جالبی در این دو بازار رخ دهد. البته در هفته ای که گذشت قیمت نفت به طور میانگین ۷ دلار کاهش قیمت را تجربه کرد.

بر اساس گزارش کیتکو، طلا دوباره به رادار سرمایه گذاران بازگشت چون قیمت ها علیرغم افزایش مجدد بازده اوراق قرضه ، با یک شرایط فنی قوی هفته را به پایان می رساند.

پس از معاملات نزدیک به بالاترین سطح سه هفته گذشته متعاقب بیانیه بانک مرکزی فدرال رزرو ، قیمت طلا موفق به نادیده گرفتن بازده 10 ساله خزانه داری آمریکا شد. قیمت طلا در روز جمعه به بالاترین سطح 4 هفته ای خود یعنی افزایش 1.75٪ رسید. معاملات آتی طلای آوریل (اردیبهشت) با قیمت 1،742.60 دلار معامله شدند که بیش از 1 درصد افزایش در هفته بود.

در حال حاضر قیمت طلای نقدی با افزایش ۶.۶۰ دلار یا ۰.۳۸ درصد به قیمت هزار و ۷۴۳ دلار رسید.

طلا

بانک فدرال پیش بینی تولید ناخالص داخلی و تورم خود را در سال 2021 به ترتیب 6.5 و 2.4 درصد اصلاح کرد ، اما تأکید کرد که نرخ های بهره تا سال 2023 نزدیک به صفر باقی خواهند ماند.

چند ماه آینده در شناسایی آنچه کاتالیزور اصلی برای سرمایه گذاران طلا خواهد بود بسیار مشکل است. وال استریت همچنان در مورد فروش اوراق قرضه و بی اعتنایی اخیر به سهام فناوری شرایط ثابتی خواهد داشت. طلا شروع به جذب برخی از سرمایه گذاران کرده است زیرا در نهایت افزایش عملکرد خزانه داری به طور مطمعن با اقدام فدرال مقابله خواهد کرد.

در حال حاضر شاخص دلار با افزایش ۰.۱ درصد یا ۰.۰۹۳ واحد به ارزش ۹۱.۹۶۳ رسید.

 

افت دوباره قیمت نفت

براساس گزارش سی ان بی سی، قیمت نفت برای پنجمین روز روند کاهشی به خود گرفته بود و با افزایش ارزش دلار ، افزایش بیشتر موجودی نفت و سوخت ایالات متحده و مبتلایان همه گیر کرونا  رو به افزایش است.

در ابتدای روز، نفت برنت با افت 6.94 درصدی به 63.28 دلار در هر بشکه رسید. نفت ایالات متحده، وست تگزاس اینترمدییت پس از افت 0.3 درصدی در معاملات ، 7.12٪ یا 4.60 دلار پایین آمد و به 60 دلار در هر بشکه رسید. در پنج روز گذشته هر دو 6٪ کاهش یافته است.

اما در حال حاضر قیمت نفت برنت با افزایش ۱.۲۹ دلار یا ۲.۰۴ درصد به قیمت ۶۴ دلار و ۵۷ سنت رسید. همچنین وست تگزاس اینترمدییت با افزایش ۱.۴۸ دلار یا ۲.۴۷ درصد با ارزش ۶۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

تاماس وارگا ، تحلیلگر PVM موسسه نفت ، گفت: « تحولات کوتاه مدت - ایجاد واکسن و ایجاد موجودی نفت در آمریکا - احساسات سرمایه گذاران را تحریک می کند ، اما چشم انداز طولانی مدت نفت همچنان دلگرم کننده است. معاملات دیروز فدرال رزرو آمریکا موجب تقویت سهام شد . رشد اقتصادی آمریکا به سمت بالا تجدید نظر شده و همچنین انتظار می رود بیکاری کاهش پیدا کند.»

بازار

تعطیلات سرمایه گذاران

براساس گزارش مارکت پلاس، به نظر می آید برخی از معامله گران بیت کوین می خواهند برای مدت طولانی به تعطیلات بروند. بیت کوین در آخر هفته گذشته به بالاترین رکورد خود رسید و برخی از معامله گران نمی خواهند که این آخر هفته دوباره این کار را تکرار کنند. آخر هفته گذشته بیت کوین سطح 60 هزار دلار را رد کرد و اگر بسیاری از تاجران فعال نتوانند این سطح را در روزهای آینده حفظ کنند ، سرمایه گذاران این سرمایه گذاری را رها خواهند کرد. بیت کوین با سالم ماندن علاقه خرده فروشی و نهادی دوباره در حال افزایش است.

در حال حاضر ارزش بیت کوین با افزایش ۱.۶۶ درصد به قیمت ۵۸ هزار و ۷۹۷ دلار رسید.

بیت کوین

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید