گزارش اقتصادنیوز از بازار طلا وارز تهران

خداحافظی موقت خریداران دلار + نمودار

کدخبر: ۴۰۹۴۰۸
اقتصادنیوز: امروز ۱۱ اردیبشهت ۱۴۰۰روز شنبه،‌ معامله گران آماتور به بازار هجوم بردند و با فروش بخشی از ارزهای خود، قیمت دلار را در سرازیری قرار دادند.
خداحافظی موقت خریداران دلار + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز نتیجه افزایش فروش این دسته از معامله گران، نزدیک شدن اسکناس آمریکایی به مرز 23 هزار تومانی بود. ساعت 4 بعدازظهر، دلار در حوالی 23 هزار و 80تومان معامله شد که نزدیک به 2 درصد کمتر از نرخی بود که این ارز در روز پنج شنبه در آن قرار داشت.

 در اولین روز هفته خبر خاصی از خریداران در بازار نبود و در برخی موارد حتی فروشندگان خرد ناچار شدند دلار خود را در محدوده 22 هزار و 900 تومانی به فروش برسانند. دلالان بعضا حتی قیمت های پایین تری را نیز برای خرید دلار به بازیگران آماتور پیشنهاد می کردند. مقصود از بازیگران آماتور،‌ افرادی ست که به صورت مقطعی در بازار حضور پیدا می کنند و حجم ارز زیادی ندارند. آن ها در دوره ای به دلیل بالا رفتن انتظارات تورمی خریدار ارز شدند و اکنون با کاهش چنین انتظاراتی در موقعیت فروش قرار گرفته اند.

روند دلار در دو هفته اخیر به اندازه ای نزولی بوده است که برخی از معاماله گران از خداحافظی موقت خریداران از بازار ارز سخن می گویند. با این حال، بخش زیادی از معامله گران باور دارند، روند نزولی کنونی وابسته به اخبار سیاسی بوده است. از نگاه آنها از آن جایی که افت قیمت دلار از سوی عوامل بنیادی حمایت نشده است، می تواند با یک خبر منفی دچار تغییر معنادار افزایشی شود. دلار در صورتی که بتواند بار دیگر به سوی محدوده 23 هزار و 800 تومانی حرکت کند در مسیر صعودی قرار خواهد گرفت. شکست محدوده 22 هزار و 900 تومانی فروشندگان بیشتری را روانه بازار ارز خواهد کرد. به نظر می رسد بازار در روزهای آتی به دقت نتایج مذاکرات هسته ای را دنبال کند و در صورتی که بخشی از تحریم ها برداشته شود، در همین سطوح قیمتی باقی بماند یا حتی افت بیشتری را تجربه کند.

سکه سطح حساس را از دست داد

سکه امروز حمایت مهم 9 میلیون و 800 هزار تومانی را از دست داد. سکه حدود ساعت5 بعدازظهر در محدوده 9 میلیون و 700 هزار تومان معامله می شد. تحلیل گران فنی باور دارند در صورت تثبیت سکه زیر محدوده 9 میلیون و 800 هزار تومانی، این فلز گران بها به سوی محدوده 9 میلیون و 200 هزار تومانی حرکت خواهد کرد.

 

  • بازدهی بازارها 11 اردیبهشت 1400
  • بازدهی بازارها 11 اردیبهشت 1400
  • بازدهی بازارها 11 اردیبهشت 1400
  • بازدهی بازارها 11 اردیبهشت 1400
  • بازدهی بازارها 11 اردیبهشت 1400
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید