عرضه دلار و یورو کاهش یافت

اتفاق عجیب در بازار؛ قیمت دلار سنا کمتر از متشکل

کدخبر: ۴۰۹۶۳۴
اقتصاد نیوز:دلار متشکل، آزاد و سنا به کانال 21 هزار تومان وارد شدند و تغییرات قیمتی در روز گذشته به قدری سریع بود که نرخ سنا در انتهای روز پایین‌تر از متوسط نرخ دلار متشکل قرار گرفت.در روز یک شنبه حجم عرضه دلار و یورو کاهش یافت
اتفاق عجیب در بازار؛ قیمت دلار سنا کمتر از متشکل

به گزارش اقتصاد نیوز، قیمت دلار متشکل به کانال 21 هزار تومان وارد شد و نرخ دلار در سامانه سنا و بازار آزاد نیز به تبعیت از بازار متشکل به این کانال وارد شدند.

نرخ انتهایی دلار بازار آزاد نسبت به نرخ انتهایی روز گذشته هزار و 10 تومان کاهش یافت و در آخرین ساعات معاملات رقم‌هایی در سطح 22 هزار تومان قرار گرفت.کاهش قیمت به بازار دلار محدود نشد و نرخ یورو متشکل آزاد و سنا نیز افت محسوسی داشت. همراه با کاهش قیمت‌ها حجم عرضه این دو ارز در بازار متشکل کاهش یافت.

در اوایران ببینید: ریزش ۲۰ درصدی دلار مثل ۹۴؟

افت قیمت‌ها در بازار دلار

در معاملات روز یکشنبه قیمت متوسط دلار در بازار متشکل نسبت به روز گذشته 794 تومان افت کرد و به کانال 21 هزار تومان وارد شد. متوسط قیمت دلار متشکل در روز یکشنبه 21 هزار و 99 تومان گزارش شد. سرعت کاهش قیمت‌ها به قدری بود که نرخ دلار سنا در انتهای روز زیر نرخ متوسط متشکل قرار گرفت. دلار سنا نسبت به روز گذشته 1064 تومان افت کرد و روی 21 هزار و 843 تومان قرار گرفت. قیمت دلار در بازار آزاد نیز 1010 تومان کاهش یافت و به کانال 21 هزار تومانی وارد شد.

دلار بازار آزاد با وجود روند کاهشی سریعی که روز گذشته دنبال کرد، تا آخرین ساعات بالای سطح 22 هزار تومان قرار داشت،  بر این اساس اختلاف بین دلار بازار آزاد و سامانه سنا 127 تومان معادل 0.6 درصد به دست می‌آید، این رقم با وجود این که نسبت به اندازه شکاف در روز گذشته قدری بزرگ‌تر است، اما در مقایسه با هفته‌های اخیر بسیار کوچک بود و بازارها همراه با کاهش قیمت‌ها همگرا شدند.

J10

کاهش عرضه دلار

حجم مبادلات دلار نیز با ورود قیمت به کانال 21 هزار تومانی روند کاهشی گرفت. عرضه دلار نسبت به روز گذشته 40 درصد افت کرد و روی رقم 1 میلیون و 770 هزار ایستاد. متوسط حجم مبادلات در 30 روز کاری گذشته 4 میلیون و 244 هزار بود، بر این اساس در روزی که قیمت دلار به کانال 21 هزار تومان وارد شد، حجم عرضه حدود 42 درصد متوسط 30 روز کاری که پشت سر گذاشتیم بود.

یورو متشکل، آزاد و سنا

قیمت یورو متشکل نیز روند کاهشی را پیمود و 1018 تومان نسبت به روز گذشته افت کرد. متوسط قیمت یورو در روز یکشنبه 26 هزار و 506 تومان بود. نرخ یورو در سامانه سنا 1056 تومان کاهش یافت و روی 26 هزار و 613 تومان قرار گرفت. یورو بازار آزاد 979 تومان کاهش یافت و روی 27 هزار و 137 تومان ایستاد. بر این اساس یورو بازار آزاد و سامانه سنا 524 تومان معادل حدود 2 درصد اختلاف داشتند. اندازه این شکاف در روز گذشته 1.6 درصد بود. در نتیجه اندازه شکاف نسبت به روز گذشته قدری بزرگ شد.

کاهش عرضه یورو

حجم عرضه یورو در بازار متشکل نسبت به روز گذشته 44 درصد کاهش یافت و روی رقم 109 هزار و 300 قرار گرفت، متوسط عرضه در  30 روز کاری که پشت سرگذاشتیم 1 میلیون و 481 هزار به دست می‌آید و طی این سی روز عرضه یورو تا این حد پایین نیامده بود.

J11

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید