مرور بازار متشکل ارزی 28 فروردین

بمباران دلاری بازار ارز/ رفتار معکوس یورو و دلار در بازار خرده‌فروشی

کدخبر: ۴۰۶۳۴۹
اقتصاد نیوز: در بازار رسمی ارز حجم عرضه دلار رکورد روزهای کاری 1400 را شکست. با عین حال قیمت دلار خرده فروشی بالا رفت. قیمت خرده فروشی دلار هم با کمی افزایش به مرز 24 هزار تومان نزدیک شد. قیمت یورو در بازار خرده فروشی گران نشد.
بمباران دلاری بازار ارز/ رفتار معکوس یورو و دلار در بازار خرده‌فروشی

به گزارش اقتصاد نیوز اولین روز کاری در روزهای آخر فروردین، ناهم جهت تر از روزهای قبل بود. قیمت دلار در بازار عمده فروشی ارزان شد اما در بازار خردخ فروشی گران. در مقابل قیمت یورو در بازار عمده فروشی گران شد در بازار خرده فروشی تغییری نکرد.

علاوه بر قیمت در بازار متشکل عرضه ارز نیز در این روز رکورد زد. عرضه دلار رکورد روزهای کاری را 1400 را شکست.

حجم مبادلات دلار بازار متشکل با رشد 44 درصدی نسبت به روز پنج‌شنبه روی رقم 7 میلیون و 112 هزار قرار گرفت که در سال جدید سابقه نداشت، در نتیجه محتمل است که افزایش عرضه دلار متشکل با کاهش نرخ دلار بازار آزاد مرتبط بوده باشد.

J1 (1)

تزریق ارزی 7 میلیون دلاری در اولین روز هفته

 حجم مبادلات دلار بازار متشکل در اولین روز هفته 44 درصد نسبت به روز پنج‌شنبه افزایش یافته و روی رقم 7 میلیون و 112 هزار قرار گرفته بود. متوسط حجم مبادلات روزانه دلار متشکل از هفتم فروردین ماه تا به امروز 3 میلیون و 708 هزار بوده است. بر این اساس مبادلات روز شنبه تقریبا دو برابر متوسط 17 روز کاری گذشته از هفتم فروردین بوده است. محتمل است که کاهش نرخ دلار بازار آزاد تحت تاثیر افزایش عرضه در بازار متشکل اتفاق افتاده باشد.

قیمت دلار بازار متشکل

قیمت متوسط دلار در بازار متشکل نسبت به روز پنج‌شنبه 45 تومان کاهش یافت و روی رقم 23 هزار و 756 تومان قرار گرفت. نرخ انتهای روز دلار در سامانه سنا با 5 تومان افزایش نسبت به نرخ انتهایی پنج‌شنبه روی رقم 23 هزار و 997 تومان ایستاد.

قیمت دلار در بازار آزاد با 160 تومان کاهش، نسبت به نرخ انتهایی روز پنج‌شنبه 24 هزار و 770 تومان گزارش شده است. بر این اساس نرخ بازار آزاد با سامانه سنا 773 تومان، معادل 3  درصد اختلاف داشت.

قیمت یورو در بازار متشکل

قیمت متوسط یورو در بازار متشکل بر خلاف دلار روند افزایشی را دنبال کرد و با 55 تومان رشد، روی رقم 28 هزار و 314 قرار گرفت. نرخ یورو در سامانه سنا تغییر نکرد و 28 هزار و 583 تومان گزارش شده است.

نرخ یورو در بازار آزاد نسبت به نرخ انتهایی روز پنج‌شنبه 21 تومان کاهش یافته و روی رقم 29 هزار و 701 تومان قرار گرفته بود. در نتیجه یورو بازار آزاد با یورو سامانه سنا 1118 تومان معادل 4 درصد اختلاف داشت.حجم مبادلات یورو نیز با 6 درصد افزایش نسبت به روز پنج‌شنبه 1 میلیون و 329 هزار گزارش شده است.

J2

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید