روند بازار رسمی ارز در روز یکشنبه

یورو معکوس دلار عمل کرد /افزایش عرضه در بازار عمده‌فروشی

کدخبر: ۴۰۴۸۷۴
اقتصادنیوز: امروز 22 فروردین 1400 قیمت دلار و قیمت یورو در بازار عمده فروشی روند کاهشی داشتند اما در بازار خرده فروشی با وجود افزایش عرضه یورو، قیمت آن بالا رفت.
یورو معکوس دلار عمل کرد /افزایش عرضه در بازار عمده‌فروشی

به گزارش اقتصاد نیوز در روز یک شنبه قیمت دلار در بازار عمده فروشی و خرده فروشی هم جهت بود اما قیمت یورو مسیری متفاوتی را دنبال کرد.این در حالی است که در بازار امروز عرضه دلار کاهش یافته بود و عرضه یورو بالا رفت. اما با این وجود قیمت دلار و یورو در بازار خرده فروشی متفاوت از یکدیگر حرکت کرد. در خرده فروشی سنا، نرخ یورو افزایش و نرخ دلار کاهش یافت. دلار و یورو در بازار ارز متشکل روند کاهشی را دنبال کردند.

دلار بازار متشکل و سامانه سنا

قیمت متوسط دلار در بازار ارز متشکل نسبت به روز گذشته47 تومان کاهش یافت و روی 24 هزار و 33 تومان قرار گرفت.نرخ دلار در بازار خرده فروشی سنا نیز 26 تومان کاهش یافت و در انتهای معاملات روی رقم 24 هزار و 235 تومان ایستاد.

با توجه به این که نرخ دلار در بازار آزاد و در زمان بسته شدن نرخ سنا در روز یکشنبه 24 هزار و 820 تومان بود، می‌توان گفت نرخ بازار آزاد 585 تومان معادل 2.5 درصد از خرده فروشی سنا بیشتر بود.

علاوه بر این حجم مبادلات دلار در بازار ارز متشکل بر خلاف روز گذشته روند کاهشی را دنبال کرد و با افت 13 درصدی روی 3 میلیون و 850 هزار قرار گرفت.

J2

قیمت یورو در بازار متشکل و سامانه سنا

قیمت متوسط یورو نیز در بازار ارز متشکل با کاهش 70 تومانی روی رقم 28 هزار و 171 تومان قرار گرفت.

نرخ یورو در بازار خرده فروشی سنا، خلاف دلار تغییرات مثبت داشت و با افزایش 151 تومانی روی 28 هزار و 532 تومان ایستاد.

نرخ یورو بازار آزاد در روز یکشنبه 29 هزار و 645 تومان بود. در نتیجه نرخ بازار آزاد یورو 1113 تومان، معادل 3.9 درصد بیشتر از نرخ خرده فروشی سنا بود.

حجم مبادلات یورو نیز در خلاف جهت دلار اتفاق افتاد و افزایش یافت. مبادلات یورو با افزایش 29 درصدی در روز یکشنبه 2 میلیون و 273 هزار گزارش شده است.

J1

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید