تمام بازارها مثبت شدند

شگفتی هفتگی سکه های کوچک + نمودار

کدخبر: ۴۱۲۲۴۲
اقتصادنیوز:سکه های کوچک در هفته سوم اردیبهشت ماه 1400 افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کردند.
شگفتی هفتگی سکه های کوچک + نمودار

 به گزارش اقتصادنیوز ربع سکه طی یک هفته توانست بیش از 20 درصد افزایش قیمت را تجربه کند و از نزدیک 3 میلیون تومان به اوج 3 میلیون و 700 هزار تومان برسد. چنین رشدی در بازار ربع سکه در شرایطی رخ داد که دو هفته قبل، بیش از 8 درصد افت قیمت را به ثبت رسانده بود. نیم سکه نیز 2هفته گذشته حدود 5 درصد افت قیمت را به ثبت رسانده بود، در هفته ای که گذشت نزدیک به 10 درصد افزایش را ثبت کرد و در محدوده 5 میلیون و 600 هزار تومانی به کار خود پایان داد. به گفته فعالان دو عامل در رشد سکه های کوچک اثر گذار بود. اولین عامل رشد بهای دلار بود و دومین عامل، افزایش تقاضای فیزیکی برای سکه های کوچک در آستانه عید فطر.

افزایش قیمت دلار موجب شد که سکه امامی نیز سیر صعودی بگیرد. سکه روز چهارشنبه توانست به کانال 10 میلیونی وارد شود و بازده هفتگی خود را به نزدیک 6/5 درصد برساند.

رشد 4 درصدی دلار

 اولین عامل افزایش بهای دلار در بازار داخلی بود. اسکناس آمریکایی که پنج شنبه دو هفته پیش در کانال 21 هزار تومانی حضور داشت، در هفته جاری، سیر صعودی گرفت و در ابتدا از مرز 22 هزار تومانی عبور کرد. دلار روز چهارشنبه توانست از محدوده 22 هزار و 500 تومانی عبور کرد و در صورتی که روز شنبه نیز بالای این سطح آغاز به کار کند، می تواند به سوی کانال 23 هزار تومانی حرکت خود را کلید بزند.

به گفته برخی فعالان، بالا رفتن درگیری های منطقه ای یکی از عواملی است که انتظارات معامله گران بازار داخلی را تحت تاثیر قرار داده است. خریداران احتیاطی تا اندازه ای وارد بازار ارز شده اند و همین عامل سمت تقاضا را تحریک کرده است. در کنار این طولانی تر شدن مذاکرات هسته ای موجب شده است که فروشندگان از بازار خارج شوند و قیمت دلار تحت فشار افزایشی ها قرار بگیرد.

هفته گذشته تنها دلار افزایش قیمت را تجربه نکرد و در بازار سهام نیز شاخص کل بورس سیر صعودی گرفت. شاخص کل بورس در هفته گذشته یک درصد رشد کرد. اعمال قوانین جدید و برداشتن برخی از محدودیت ها از جمله عواملی بودند که تقاضا در بازار سهام را بالا بردند.

 

  • بازدهی بازارها در هفته سوم اردیبهشت 1400
  • بازدهی بازارها در هفته سوم اردیبهشت 1400
  • بازدهی بازارها در هفته سوم اردیبهشت 1400
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید