گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلای تهران؛

کاهش گرایش‌های نزولی بازار دلار + نمودار

کدخبر: ۴۱۴۳۶۴
اقتصادنیوز: امروز دوم خرداد 1400 بازارهای مختلف روند مثبت را ثبت کردند، ولی بازار سهام راه کاهشی را در پیش گرفت.
کاهش گرایش‌های نزولی بازار دلار + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز امروز در دومین روز هفته دلار توانست به مرز 23 هزار تومانی نزدیک شود و سکه از کانال 10 میلیونی دورتر شد. گرم طلا نیز توانست بالای یک درصد افزایش قیمت را به ثبت برساند. در چنین شرایطی بود که شاخص کل بورس نزدیک به 2 درصد از ارزش خود را از دست داد و در قعر جدول بازدهی روزانه روز یک شنبه قرار گرفت.

به گفته فعالان، روز دوم هفته، معامله گران دلار چندان تمایلی به فروش نداشتند و تمایلات نزولی زیادی در بازار مشاهده نمی شد. بر اساس اظهارات برخی معامله گران، عده خریداران به شکل معناداری زیاد شده بود و چند صرافی با صف تقاضا مواجه شدند. با توجه به افزایش تقاضا، قیمت دلار حدود 4 دهم درصد رشد کرد و به 22 هزار و 980 تومان رسید. افزایش قیمت دلار در روز یک شنبه در حالی رخ داد که در ابتدای هفته تمایلات کاهشی در بازار برجسته بود.

 به گفته فعالان، گفته های رییس مجلس در مورد توقف دسترسی آژانس به دوربین ها در مراکز هسته ای یکی از عواملی بود که نوسان گیران پیرامون آن، جوسازی کردند و خریدها را بالا بردند. با این حال، به نظر می رسد بازیگران باتجربه بازار ارز هم چنان برای خرید تا حدی احتیاط می کنند. آن ها باور دارند تا زمان انتخابات ریاست جمهوری ایران نباید برای خرید ارز عجله کرد. با این حال، عده زیادی نیز باور دارند دلار کف قیمتی سال 1400 را تجربه کرده است و بهتر است یک پله از خریدهای خود را انجام دهند. در اواسط اردیبهشت ماه قیمت دلار تا کانال 20 هزار تومانی پایین رفت و پس از آن سیر صعودی گرفت.

تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که دلار بالای مرز 23 هزار تومانی تثبیت شود، حضور خریداران در بازار بیشتر خواهد شد. در بازار سکه نیز محدوده 10 میلیون و 200 هزار تومانی برای معامله گران اهمیت زیادی دارد. روز دوشنبه، سکه توانست با یک درصد افزایش خود را به محدوده 10 میلیون و 100 هزارتومان نزدیک کند. در صورتی که دلار فردا به افزایش خود ادامه دهد، برگشت سکه به بالای 10 میلیون و200 هزارتومان دور از ذهن نخواهد بود.

  • بازدهی بازارها دوم خرداد 1400
  • بازدهی بازارها دوم خرداد 1400
  • بازدهی بازارها دوم خرداد 1400
  • بازدهی بازارها دوم خرداد 1400
  • بازدهی بازارها دوم خرداد 1400
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید