من قیمت بیت کوین را بالا بردم!

ادعای جنجالی ایلان ماسک درباره بیت کوین

کدخبر: ۴۱۴۶۹۸
ایلان ماسک اظهار کرد: علت افزایش قیمت بیت‌کوین، گفت‌وگوی وی با استخراج‌کنندگان بیت‌کوین آمریکای شمالی است.
ادعای جنجالی ایلان ماسک درباره بیت کوین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سی ان‌بی‌سی، بعدازظهر روز دوشنبه بعد از اینکه مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک در توییتر خود اعلام کرد که وی در حال بحث و گفت‌وگو در مورد پایداری سکه دیجیتالی است، قیمت بیت‌کوین حدود ۴ درصد افزایش پیدا کرد.

بنا به گزارش ایسنا، طبق گزارش سایت کوین دسک، بیت‌کوین در حدود ساعت ۱۵:۴۲ با قیمت  ۳۸.۰۷۴ دلار معامله شد. ایلان ماسک توییت کرد که با استخراج‌کنندگان بیت‌کوین در آمریکای شمالی صحبت کرده است و آنان متعهد شده‌اند از انرژی‌های تجدیدپذیر در استخراج بیت‌کوین استفاده کنند و از تمام استخراج‌کنندگان در سراسر دنیا نیز چنین درخواستی دارند. پس از این توییت در عرض چند دقیقه، قیمت به بیش از ۳۹.۵۰۰ دلار افزایش یافت. به‌طورکلی، بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۷ درصد رشد کرده است.

داستان جنون لاله‌های هلندی در ارزهای دیجیتال تکرار می‌شود؟

YU80WaiqMnIq

مایکل سایلور، مدیرعامل میکرو استراتژی، پس از پیگیری توییت ماسک اعلام کرد که وی میزبان جلسه‌ای بین مدیرعامل تسلا و برخی استخراج‌کنندگان بیت‌کوین بود که منجر به تشکیل شورای استخراج بیت‌کوین و باعث پایداری بیت‌کوین می‌شود.

ماسک یکی از حامیان بزرگ ارز رمزهای پایه بوده است و در سال گذشته چندین بار باعث افزایش قیمت سکه‌های دیجیتال از جمله بیت‌کوین شده است. توییت‌ها و نظرات وی در مورد ارز رمزنگاری شده اغلب قیمت‌ها را به شدت صعودی یا نزولی می‌کند.

تسلا به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرد که ۱.۵ میلیارد دلار بیت‌کوین خریداری کرده و آن را به‌عنوان روش پرداخت قبول می‌کند. این شرکت بعدا اعلام کرد که سود خالص ۱۰۱ میلیون دلاری فروش بیت‌کوین طی سه‌ماهه گذشته را ثبت کرده است و این کمک می‌کند سود خالص خود را در سه‌ماهه اول به رکورد بالاتری برساند.

بااین‌حال، اوایل ماه جاری رابطه او با سکه دیجیتال تغییر کرد. وی در تاریخ ۱۲ ماه مه در توییت خودنوشت که این شرکت خریدهای وسایل نقلیه در ازای بیت‌کوین را به‌خاطر افزایش سریع استفاده از سوخت‌های فسیلی برای استخراج بیت‌کوین به حالت تعلیق درآورده است.

در اکوایران ببینید: جنگ جهانی بیت کوین این بار در ایران

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید