اتفاق اثرگذار بر قیمت دلار

دو راهی تعیین کننده در بازار ارز

کدخبر: ۴۱۷۶۱۹
اقتصاد نیوز: قیمت دلار در یک دامنه مشخص نوسان می کند.آنچه قیمت دلار امروز را می تواند تحت تاثیر قرار دهد اطلاعات جدید از ذخایر ارزی ایران است. با این کاهش تب خرید ارزهای دیجیتالی می تواند به کاهش تقاضا منجر شود.
دو راهی تعیین کننده در بازار ارز

به گزارش اقتصادنیوز، بازار دلار به دو راهی قیمتی رسیده است که سرنوشت آتی این ارز را مشخص می کند. در یک راه، محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی قرار دارد که افت به زیر این محدوده، فروشندگان بازار ارز را فعال تر می کند. راه دیگر، محدوده ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومانی است که شکست آن، چراغ سبز به خریداران برای بازگشت به بازار است.

در روزهای اخیر، نوسان گیران بیشتر سعی کرده اند،‌ در فاصله بین دو محدوده 23 هزار و 800 تومان تا 24 هزار و 200 نوسان گیری کنند. به عنوان مثال،‌ بعدازظهر روز دوشنبه بعد از اینکه قیمت دلار تا محدوده ۲۴ هزار و ۱۰۰ تومان رشد کرد، به یکباره فروش های ارزی بالا رفت و قیمت به زیر مرز ۲۴ هزار تومانی حرکت کرد. افزایش فروش ها موجب شد که قیمت دلار در معاملات پشت خطی به محدوده ۲۳ هزار و ۹۰۰ تومان کاهش پیدا کند. اگر این افت در روز جاری ادامه پیدا کند و محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی از دست برود، کار برای افزایشی های بازار دلار دشوار خواهد شد. با این حال، سناریوی حرکتی محتمل روز سه شنبه ادامه روند روزهای گذشته است. در واقع دلار ممکن است در ابتدای روز کاهش پیدا کند ولی در ادامه روز، به سوی مرز ۲۴ هزار تومانی حرکت خواهد کرد.

دلار پشت خطی

یکی از احتمالاتی که افزایشی های بازار دلار سعی می کردند، توجه سایر معامله گران را به آن جلب کنند، اظهارات رییس پیشین بانک مرکزی بود. همتی در مصاحبه ای از کاهش شدید صادرات نفت در مقاطعی از دوران تحریم و کسری بالای بودجه خبر داد. افزایشی ها تصور می کنند،‌ با توجه به اینکه بازار با خبر خاصی از پیشرفت مذاکرات رو به رو نشده است، ممکن است صحبت های همتی را جدی بگیرد.. با این حال، هم چنان در برابر افزایشی های بازار ارز، عرضه معنادار دلار توسط بازارساز وجود دارد.

در بازار ارز یک اتفاق دیگر نیز رخ داده است. بسیاری از خریداران و معامله گران ارزهای دیجیتالی از تتر به عنوان وسیله پرداخت بیت کوین و سایر رمزارزها استفاده می کنند.

تتر  یک ارز دیجیتال است که قیمت آن همیشه ثابت است. ارزش هر واحد تتر همواره برابر با ۱ دلار ایالات متحده آمریکا است. در واقع تتر دلار مجازی می تواند توصیف شود در ایران فاصله قیمتی هر تتر با قیمت دلار بازار بین 700 تا 1000 تومان بود اما از روز گذشته این فاصله کم شده است. معامله گران می گویند تب خرید ارزهای دیجیتالی نیز پایین آمده است. اگر این خبر درست باشد می تواند به معنای کاهش فشار در بازار ارز نیز باشد. چون خرید تتر نهایت نیازمند تسویه دلاری است و این تسویه به افزایش تقاضای دلار در بازار منجر خواهد شد.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید