گزارش اقتصادنیوز از بازار طلا وارز تهران

روز خالی فروشان بازار دلار + نمودار

کدخبر: ۴۱۷۸۴۶
اقتصادنیوز: روز چهارم هفته، صحنه قدرت نمایی خالی فروشان ارزی بود.
روز خالی فروشان بازار دلار + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز به گفته فعالان، از همان ابتدای روز، افزایش فروش ها موجب شد که قیمت دلار به زیر محدوده ۲۴ هزار تومانی برود. خالی فروشان پیرامون افت قیمت دلار جوسازی زیادی را صورت دادند. با این حال، زمانی که قیمت دلار به زیر محدوده ۲۳ هزار و ۹۰۰ تومان رفت، خریدها افزایش پیدا کرد و بار دیگر، حرکت اسکناس آمریکایی به سوی کانال ۲۴ هزار تومانی آغاز شد.

در مجموع دلار روز سه شنبه افت قیمت را ثبت کرد، ولی از آن جایی که کانال ۲۴ هزار تومانی حفظ شد، احتمال افزایش قیمت در روزهای آتی وجود دارد.

به باور برخی فعالان، دلار روز سه شنبه در واکنش به صحبت های سخنگوی دولت نزول محدودی را تجربه کرد ولی پس از آن،‌ آرامش در بازار حکمفرما شد و قیمت افزایشی شد. ربیعی سخنگوی دولت در بخشی از صحبت های روز جاری خود عنوان کرد که قیمت دلار می تواند بین ۱۱ تا ۱۷ هزار تومان قرار بگیرد. این موضوع به صورت کوتاه مدت فضای بازار را تحت تاثیر قرار داد. با این حال، قیمت دلار از زندان روزهای اخیر خود خارج نشد. اسکناس آمریکایی در روزهای اخیر توان شکست محدوده ۲۴ هزار  و ۲۰۰ تومان را نشان نداده و به زیر حمایت ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان نیز نفوذ نکرده است. تا زمانی که اسکناس آمریکایی در زندان یاد شده حرکت کند،‌ خریداران و فروشندگان جدیدی وارد بازار نخواهد شد.

در بازار درهم نیز روز سه شنبه اتفاق تازه ای رخ نداد. امروز درهم عموما زیر محدوده ۶ هزار و ۶۰۰ تومانی حرکت کرد و این موضوع موجب شد که دلاربازان تمایل زیادی به خرید نداشته باشند. به گفته تحلیل گران فنی،‌ در صورت افزایشی شدن درهم،‌ قیمت دلار نیز در کانال ۲۴ هزار تومانی پیش روی خواهد کرد.

تنها بازاری که در روز سه شنبه رفتار صعودی داشت،‌ بازار سهام بود. شاخص کل بورس در روز سه شنبه ۳ دهم درصد افزایش قیمت را تجربه کرد. سکه با افت یک درصدی در قعر جدول بازدهی قرار گرفت و حتی حمایت ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را از دست داد.

  • بازدهی بازارها ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
  • بازدهی بازارها ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
  • بازدهی بازارها ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
  • بازدهی بازارها ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
  • بازدهی بازارها ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید