السالوادور چه آینده‌ای برای بیت کوین رقم می زند؟

انقلاب در بازار رمزارزها

کدخبر: ۴۱۸۷۷۳
بعد از تصمیم السالوادور در خصوص بیت کوین انقلابی که همه در انتظارش بودند، شروع شده است و به کشورهای دیگر نیز سرایت خواهد کرد. در دو تا سه دهه آینده بیت کوین به عنوان یک کلاس مالی پذیرفته می‌شود.
انقلاب در بازار رمزارزها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از گسترش نیوز، در روزهای گذشته خبر ورود  الساوادور  به بحث بیت‌کوین واکنش‌های زیادی را به همراه داشت. نجیب ابوکیله، رئیس‌جمهور السالوادور معتقد هست که این اقدام در کوتاه‌ مدت باعث اشتغال‌زایی خواهد شد. در نهایت هم با تصویب در مجلس، السالوادور اولین کشور جهان شد که بیت کوین را به عنوان پول قانونی طبقه‌بندی کرد. این خبر واکنش‌های زیادی را در سطح بین‌المللی داشت. در ادامه گفتگویی با یک کارشناس بازارهای مالی خواهیم داشت و به واکنش‌های بین‌المللی نیز خواهیم پرداخت.

بیت کوین

تصمیم السالوادور نقطه عطفی در بازار رمزارزها

امیرحسین نام‌آور، کارشناس و تحلیلگر بازارهای مالی در گفتگو با گسترش نیوز گفت: در هفته گذشته السالوادور بیت کوین را در صورت‌های مالی خود قرارداد و برای ارزهای  دیجیتال  نقطه عطفی محسوب می‌شود. شاهد گزارش صندوق بین‌المللی پول در خصوص تصمیم السالوادور و گزارش جی‌پی مورگان بزرگ‌ترین بانک آمریکا بودیم. رویکرد دولت‌ها، بانک‌ها و جامعه موضوعاتی هست که در حال حاضر مطرح هست.

آینده مثبت در انتظار بیت کوین

نام‌آور تأکید کرد: کشورهای کوچک با اقتصاد نامتوازن و شرایط تحریمی نسبت به تصمیم السالوادور واکنش مثبت داشتند. در نتیجه انقلابی که همه در انتظارش بودند، شروع شده است و به کشورهای دیگر نیز سرایت خواهد کرد. اقتصادهای خرد و کوچک کم کم به این حوزه ورود خواهند کرد. در دو تا سه دهه آینده بیت کوین به عنوان یک کلاس مالی پذیرفته می‌شود. نظر جی‌پی مورگان در گذشته مخالف بیت کوین بود اما آهسته‌آهسته به عنوان کلاس  سرمایه‌گذاری  به مشتریان خود پیشنهاد خواهد کرد. در نتیجه آینده برای بیت کوین مثبت خواهد بود.

تأثیر امریکا و چین بر بازار رمزارزها

وی افزود: به صورت واقع‌گرایانه نمی‌توانیم انتظار ورود رمزارزها را به صندوق بین‌المللی پول داشته باشیم. به این دلیل که ورود به صندوق بین‌المللی پول نیازمند اتفاقات مختلف هست. موضوعی که در این خصوص اهمیت دارد، سود امریکا و چین هست. اگر این دو کشور سود کنند، شرایط ایجاد خواهد شد. امریکا در شرایط فعلی سود می‌کند و چین هم واردات دلار را آسان کرده است. در حقیقت جنگ بین چین و امریکا هست. در یک زمان محور منازعه هواوی هست و در زمانی کریپتو و هش ریت ماینیگ شبکه، محور بحث آنها هست.

بیت کوین قابل مقایسه با طلا هست

این کارشناس و تحلیلگر بازارهای مالی خاطرنشان کرد: بیت کوین به عنوان کلاس سرمایه‌گذاری با طلا رقابت دارد و با مقایسه چارت طلا و بیت کوین این موضوع مشخص می‌شود. هر زمان بیت کوین بالا رفته است، دلار نزولی شد. در زمانی‌هایی نیز همگرایی دارند اما زمانی این اتفاق را شاهد خواهیم بود که تمام بازارهای مالی دنیا هم جهت هم هستند. به صورت عمده بیت کوین و طلا مخالف هم حرکت می‌کنند. در نتیجه سرمایه‌گذاران یا روی بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کنند یا به سمت طلا می‌روند.

نام‌آور در پایان گفت: نکته مهم در خصوص آینده بیت کوین، صحبت‌های جو بایدن در نشست g۷ هست. او پیرامون هک شدن و امنیت شبکه‌ها صحبت خواهد کرد. احتمالاً صحبت‌هایی در خصوص بیت کوین و  کریپتو  نیز داشته باشد. اگر رویکرد مثبت نداشته باشد، منفی نیز نخواهد بود.

مرور مهم‌ترین خبرها در خصوص بیت کوین

لازم به ذکر هست که بعد از تصمیم السالوادور با واکنش‌های مختلفی مواجه بودیم. در ادامه به این اخبار می‌پردازیم.

با ۳ بیت کوین اقامت دائم السالوادور دریافت کنید

نایب بوکله، رئیس‌جمهور السالوادور بعد از تصویب بیت کوین در مجلس این کشور گفت: افراد می‌توانند با واردکردن ۳ بیت کوین به السالوادور، اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

جایزه ۱۰ دلاری بایننس برای کاربران جدید السالوادور

 صرافی ارز دیجیتال بایننس اعلام کرد که به مناسبت پذیرفته شدن بیت‌کوین به‌عنوان یکی از ارزهای رسمی السالوادور تا تاریخ ۲۰ ژوئن به تمامی کاربران السالوادوری که در این صرافی حساب باز کنند معادل ۱۰ دلار بیت‌کوین اهدا خواهد کرد.

بیت کوین به یک ارز جهانی تبدیل نمی‌شود

محمدعلی العریان، مشاور ارشد اقتصادی شرکت خدمات مالی آلیانز (Allianz) گفت: بیت کوین کار سختی برای تبدیل شدن به یک  ارز  جهانی دارد چرا که دولت‌ها با آن مقابله خواهند کرد و اجازه نخواهند داد که چنین اتفاقی رخ دهد.

پذیرش بیت کوین در السالوادور تجربه جالبی است

مدیر واحد نوآوری بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی، پذیرش بیت کوین در السالوادور به عنوان پول قانونی را «تجربه‌ای جالب» خوانده است.

در اکوایران ببینید : جنگ جهانی بیت کوین این بار در ایران

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک