سایه باور به قدرت پولی فدرال رزرو بر بازارها

قیمت طلا پشت دژ 1800

کدخبر: ۴۲۲۰۲۱
اقتصادنیوز: تلاش‌های قیمت طلا در سه روز پایانی هفته گذشته برای پس گرفتن مرز 1800 دلار ناکام ماند، این در حالی است که انتظار می‌رود تورم بالایی پیش از بازسازی اقتصادی به وجود آید. قیمت بیت کوین نیز 11 درصد افت کرد.
قیمت طلا پشت دژ 1800

به گزارش اقتصاد نیوز- قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته بیش از 11 درصد افت کرد. نرخ این ارز دیجیتال در حوالی ساعت 13 و 30 دقیقه عصر به وقت ایران روی 30 هزار و 369 دلار قرار داشت و سرمایه بازار آن به 571 میلیارد دلار کاهش یافته بود. بیت کوین در ادامه روز کمی وضع خود را بهبود داد و تا سطح 31 هزار دلار بالا آمد. دومین ارز دیجیتال مهم دنیا یعنی اتریوم نیز طی 24 ساعت گذشته بیش از 10 درصد ارزش خود را از دست داده و روی 1733 دلار قرار گرفته بود. سرمایه بازار اتریوم در نتیجه این کاهش قیمت به 202 میلیارد دلار رسید. این افت قیمت به بیت کوین و اتریوم محدود نشد. عمده ارزهای دیجیتال مهم در 24 ساعت گذشته بازدهی منفی داشتند.

بیت کوین طلاناکامی طلا برای پس گرفتن مرز 1800 دلار

طلا در سه روز پایانی هفته گذشته برای بازگشت به بالای مرز 1800 دلار تلاش کرد، اما در هر سه روز ناکام ماند و معاملات روز جمعه را با قیمت 1781 دلار به پایان رساند. ناکامی طلا برای پس گرفتن مرز 1800 دلار در حالی اتفاق افتاد که مقامات فدرال رزرو معتقدند هنوز راه زیادی تا تحقق بازسازی اقتصادی باقی مانده است. آمریکا مراحل اولیه بازسازی اقتصادی را به خوبی پیمود، اما اشتغال در این کشور هنوز اختلاف زیادی با پیش از شروع پاندمی دارد. انتظار می‌رود قبل از بازگشت اقتصاد به شرایط پیش از پاندمی تورم بالایی به وجود آید.  

بانک مرکزی آمریکا آمادگی خود برای تغییر جهت سیاست پولی در صورت جدی شدن مسئله تورم را اعلام کرد و فلز گرانبها از آن پس نتوانست به بالای مرز 1800 دلار بازگردد. به نظر می‌رسد فعالان اقتصادی و مردم کاملا به قدرت ابزار پولی فدرال رزرو باور دارند و می‌دانند در صورت بروز تورم فدرال رزرو به راحتی آن را کنترل می‌کند. شاید ناکامی طلا برای صعود نیز تحت تاثیر همین اعتبار بالای فدرال رزرو اتفاق افتاده باشد.  

در اکوایران ببینید : بیت‌ کوین جایگزین طلاست ؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید