بهترین زمان برای‌ورود به بازار رمزارزها

ابهام درباره آینده بیت‌کوین

کدخبر: ۴۲۲۹۷۲
اقتصادنیوز: قیمت ارزهای دیجیتال بعد از ثبت رکورد قیمتی بیت کوین و اتریوم افت نسبتا شدید و فراگیری داشت، سوالی که برخی سعی دارند به آن پاسخ دهند این است که آیا الان که قیمت‌ها افت کرده زمان ورود به بازار است.
ابهام درباره آینده بیت‌کوین

به گزارش اقتصاد‌نیوز روند قیمتی طلای جهانی به طور کلی در روز گذشته نزولی بود. طلا حتی تا نزدیکی 1750 دلار نیز رفت، اما زیر آن قرار نگرفت و معاملات روز گذشته را با قیمت 1761 دلار به پایان رساند. مرز 1750 دلار برای طلا مهم تلقی می‌شد و برخی تحلیل‌گران معتقد بودند در صورتی که طلا به زیر این سطح کشیده شود، افت آن تا 1725 دلار نیز محتمل است.

طلا معاملات امروز را با قیمت 1761 دلار شروع کرد و با دنبال کردن روند نزولی یک بار دیگر به مرز 1750 دلار نزدیک شد، اما زیر آن قرار نگرفت. قیمت طلا در ساعت 14 و 48 دقیقه به وقت ایران روی 1758 دلار قرار داشت.

1395437704000-AP-Wall-Street-Week-Ahead

پیشرفت اقتصادی و موضع فدرال رزرو

بر اساس اظهارات برخی مقامات بانک مرکزی آمریکا پیشرفت اقتصادی در سال جاری خیلی بهتر از پیش‌بینی‌ها بود، کاهش خرید اوراق قرضه احتمالا پیش از افزایش نرخ بهره انجام می‌شود. انتظار اینکه در ماه‌های آتی تورم بالای نرخ هدف باشد وجود دارد و با وجود چشم‌انداز مثبت اقتصادی راه طولانی برای رسیدن وضعیت اشتغال به پیش از همه‌گیری در پیش است.

کاهش قیمت بیت کوین و اتریوم

در ساعت 13 و 20 دقیقه عصر به وقت ایران بازدهی 24 ساعته بیت کوین منفی بود. قیمت آن در حوالی 34 هزار و 843 دلار قرار داشت و سرمایه بازار آن 658 میلیارد دلار ثبت شده بود.

تغییرات قیمتی 24 ساعته اتریوم نیز منفی بود، قیمت اتریوم در حوالی 2 هزار و 141 دلار بود و سرمایه بازار این ارز دیجیتال 252 میلیارد دلار ثبت شده بود.

آیا الان زمان سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال است؟

در طول چند ماه اخیر تعدادی از ارزهای دیجیتال مهم رکورد قیمتی خود را ارتقا دادند، اما بازار ارزهای دیجیتال پس از آن نزولی شد. سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا الان که قیمت ارزهای دیجتال افت کرده است زمان خرید است؟ اگر بازار ارزهای دیجیتال مانند بازار سهام بود، می‌شد این نتیجه را گرفت، زیرا سهام در بلند مدت رشد می‌کند، اما بازار ارزهای دیجتال با سهام متفاوت است. ارزهای دیجیتال مدت کمی است که به صورت گسترده مطرح شده‌اند و در مورد آینده آن نمی‌توان با قطعیت اظهار نظر کرد. برای پاسخ به این سوال که آیا الان زمان خرید ارزهای دیجیتال است باید این سوال را پرسید که تا چه مدت قصد دارید در بازار ارزهای دیجیتال بمانید. اگر معتقدید که بازار ارزهای دیجیتال پتانسیل رشد در بلند مدت را دارد و شما قصد دارید برای مدت طولانی در این بازار بمانید زیاد مهم نیست که وقتی قیمت‌ها بالاست خرید را انجام دهید یا وقتی پایین است، زیرا در نهایت تفاوت زیادی نمی‌کند و دارایی سود می‌کند، اما مسئله این است که نمی‌توان از آینده ارزهای دیجیتال مطمئن بود و این تصمیم بر عهده سرمایه‌گذار است. برخی معتقدند قیمت بیت کوین به 500 هزار دلار نیز می‌رسد، در نقطه مقابل عده‌ای هیچ آینده‌ای برای ارزهای دیجیتال متصور نیستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید