وقت خروج یا فرصت خرید سکه؟

معنی حباب یک درصدی سکه در بازار

کدخبر: ۴۲۳۹۰۷
اقتصادنیوز: حباب زیر یک درصدی قیمت سکه در بازار چه معنایی دارد؟ آیا به معنای خروج تقاضا از بازار سکه است یا فرصت خرید به حساب می آید
معنی حباب یک درصدی سکه در بازار

به گزارش اقتصادنیوز، روز یک شنبه، حباب قیمت سکه در ادامه روند نزولی به زیر یک درصد رسید. در واقع دیروز، ارزش بازاری فلز گران بهای داخلی تنها نزدیک به 100هزار تومان از ارزش ذاتی آن بیشتر بود. کم شدن حباب سکه از نگاه بسیاری از معامله گران نشان می دهد که تقاضای مازاد در حال خروج از بازار است. این به آن معناست که احتمال وقوع نوسان غیرمنطقی در بازار سکه کم شده است و فلز گران بهای داخلی در مسیر تعدیل قرار دارد. روند قیمت سکه در معاملات پشت خطی نیز نشان از تعدیل این فلز گران بها می داد. دیشب فلز گرانبهای داخلی زیر محدوده 10 میلیون و 700 هزار تومان معامله می شد، حال آنکه چند روز قبل نیز نزدیک مرز 11 میلیون تومانی نوسان می کرد.

حباب قیمت سکه

نگاه متفاوت افزایشی به حباب سکه؟

برخی دیگری از فعالان نگاه متفاوتی به کاهش حباب سکه دارند و اعتقاد دارند که با نزدیک شدن ارزش ذاتی و بازاری، فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران درازمدت ایجاد شده است که به بازار وارد شوند. از نگاه این گروه، با ورود سرمایه گذاران درازمدت طی روزهای آتی به تدریج بار دیگر نوسان فلز گران بهای داخلی زیاد می شود. البته این گروه باور دارند، سرمایه گذاران درازمدت در شرایطی وارد بازار می شوند که هراسی از افت قیمت دلار نداشته باشند. در واقع اگر آن ها تصور کنند که قیمت دلار به زیر مرز 25 هزار تومانی بازخواهد گشت، خریدهای خود را به تاخیر خواهند انداخت. قیمت دلار در روزهای اخیر توان زیادی برای تثبیت بالای محدوده 25 هزار و 200 تومان نشان نداده است و همین عامل امید افزایشی های بازار سکه را کم رنگ کرده است.

سکه

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید