عامل تعیین کننده برای دلار

اوضاع رفت و برگشتی در بازار ارز/ پیش بینی قیمت دلار در آخر هفته

کدخبر: ۴۲۴۶۶۴
اقتصاد نیوز: قیمت دلار در آخرین روز هفته نیم نگاهی به درهم دارد به نظر این متغیر در روز پنج شنبه اثری تعیین کننده بر قیمت دلار دارد. با توجه به نوسانات رفت و برگشتی دلار در مرز 25 هزار برخی تصور می کنند بازار ارز امروز دو نیمه متفاوت داشته باشد.
اوضاع رفت و برگشتی در بازار ارز/ پیش بینی قیمت دلار در آخر هفته

قیمت دلار که روز چهارشنبه به محدوده 24 هزار و 900 تومان ریزش کرده بود،‌ در مقاطعی از شب گذشته، توانست بالای مرز 25 هزار تومانی معامله شود. به گفته فعالان، رفت و برگشت های قیمتی دلار در دامنه 24 هزار و 800 تا 25 هزار و 200 تومان زیاد شده است،‌ ولی اسکناس آمریکایی نتوانسته است از دامنه یاد شده خارج شود.

به نظر می رسد با توجه به جوسازی نوسان گیران پیرامون اخبار سیاسی، امروز صبح اوضاع بیشتر به کام افزایشی های بازار ارز باشد و قیمت دلار با افزایش فعالیت خریداران مواجه شود. از دیروز ظهر، نوسان گیران بارها به اخبار مربوط به تولید فلز اورانیوم با غنای ۲۰ درصد  پرداختند و عنوان می کردند که با این اقدام، احیای برجام دشوارتر خواهد شد. برخی فعالان اعتقاد داشتند که بازار در واکنش به این اتفاق افزایشی شد.

با این حال، عده بسیاری از معامله گران رشد قیمت بعدازظهر روز چهارشنبه را طبیعی دانستند و اعتقاد داشتند، پس از ادامه این روند افزایشی در ابتدای روز پنج شنبه، قدرت بار دیگر به دست فروشندگان بازار خواهد افتاد. البته فروشندگان در بازار در صورتی قوی ظاهر خواهند شد که محدوده 25 هزار و 200 تومانی شکسته نشود. شکست مرز یاد شده و تثبیت بالای آن می تواند زمینه ساز ورود تقاضای جدید به بازار شود.

دلار

برخی از معامله گران نیز عنوان می کردند، نوسانات نرخ دلار در روز جاری بیشتر به حرکات درهم بستگی خواهد داشت. در صورتی که درهم به سوی محدوده 6 هزار و 900 تومانی حرکت کند، دلار بالای سطح 25 هزار تومانی تثبیت خواهد شد. در شرایطی که درهم به زیر خط 6 هزار و 850 تومان برود، اوضاع بازار ارز داخلی بیشتر به سود فروشندگان خواهد بود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید