اثر تغییر انتظار در بازار ارز بر قیمت دلار

مبارزه دلار برای ورود به کانال جدید

کدخبر: ۴۲۸۹۵۵
به باور بیشتر فعالان، به تعویق افتادن عملیات لغو تحریم ها موجب تغییر انتظارات معامله گران شده است.این تغییر انتظارات در بازار ارز می تواند بر روند قیمت دلار اثر بگذارد.
مبارزه دلار برای ورود به کانال جدید

به گزارش اقتصادنیوز، اگر روند قیمتی دلار تغییر نکند، امروز، زمان ورود این ارز به کانال۲۵ هزار تومانی خواهد بود. با باز شدن رسمی بازار در روز دوشنبه، خریداران قدرت خود را به رخ کشیدند و عرضه بازارساز نیز نتوانست مانع از رشد قیمت دلار شود.

به باور فعالان چنین روندی نشان می دهد که بازار بیشتر میل به رشد دارد و ذهنیت نزولی هفته گذشته معامله گران ارزی، جای خود را به تصورات افزایشی داده است.

چرا فضای بازار ارز تغییر کرد؟

به باور بیشتر فعالان، به تعویق افتادن عملیات لغو تحریم ها موجب تغییر انتظارات معامله گران شده است. «اقتصاد نیوز» نیز در گزارش دیروز صبح خود به تغییر انتظارات اشاره و عنوان کرده بود، در صورتی که عرضه ارز در ابتدای روز دوشنبه قابل توجه نباشد، معامله گران ارزی با قدرت بیشتری خریدار خواهند شد. امروز نیز چنین اتفاقی ممکن است رخ دهد. در واقع اگر عرضه ارز مانع از صعود دلار به کانال ۲۵ هزار  تومانی نشود، در مرحله اول، اختمال رشد قیمت اسکناس آمریکایی تا محدوده ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان وجود خواهد داشت.

دلار پشت خطی

درهم وعده چه قیمتی را به دلاری ها می دهد؟‌

حواله درهم دیروز تا محدوده ۶ هزار و ۸۵۰ تومان بالا رفت. با این سطح از قیمت حواله درهم ارزش دلار در بازار داخلی می توانست تا بالای ۲۵ هزار و ۱۰۰ تومان رشد کند. خط مقاومت محکم درهم مرز ۷ هزار تومانی است و در صورت شکست آن، اسکناس آمریکایی در بازار داخلی می تواند تا محدوده ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان پیش روی کند. در صورتی که امروز درهم از خط ۶ هزار و ۸۰۰ تومانی عقب نشینی کند، انتظارات افزایشی بازیگران ارزی کاهش خواهد یافت و قیمت دلار توان عبور از مرز ۲۵ هزار تومان را نخواهد داشت.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید